کد خبر: ۹۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 08 September 2015

سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه شرایط میزبانی سایپا در کرج مهیا نبود، گفت: متاسفانه موضوعات مختلف دست به دست هم داد تا فرصت طلایی حضور سایپا در کرج از این استان سلب شود.

به گزارش خبرنگار مهر مجید جلالی که برای بازدید از فعالیت های یکی از مدارس فوتبال موفق البرز پیش از ظهر امروز به کرج آمده بود افزود: برخی فضاها برای ما مربیان فوتبال توام با انرژی مثبتی است و ورزشگاه انقلاب کرج از آن جاهایی بود که من همواره از بودن در آن حس خوشایندی داشتم.

وی افزود: سال گذشته این فرصت را داشتم تا با سایپا در این ورزشگاه به میدان برویم و این حس خوب را در هفته های متوالی تکرار کنم اما مدتی است از این جو دور شده ام و به واقع دلم برای این ورزشگاه و حضور در آن تنگ شده است.

حضور سایپا یک فرصت برای ورزش البرز بود

سرمربی نارنجی پوشان با بیان اینکه رفتن سایپا از البرز یک تصمیم مدیریتی بود گفت: در روزهایی که مدیران سایپا تصمیم به آمدن به کرج گرفتند من مشاور باشگاه بودم و در جریان دلایل آمدن تیم به کرج قرار داشتم.

مدیران وقت باشگاه برای بهره مندی از شرایط واقعی میزبانی به کرج آمدند اما متاسفانه این مهم هیچگاه محقق نشد تا در نهایت پس از ۱۰ سال دوباره تیم از کرج برود.

وی با ابراز ناراحتی از این اتفاق گفت: در فصل گذشته من به عینه دیدم که ما از شرایط میزبانی و حداقل های بازی های خانگی محرومیم و در نهایت هم این کمبود مدیران باشگاه را به این نتیجه رساند تا تهران را برای ادامه فعالیت های خود انتخاب کنند.

جلالی ادامه داد: حضور سایپا در کرج یک فرصت برای این شهر و استان البرز بود تا توسعه بیشتری در ورزش به خصوص فوتبال رقم بخورد اما متاسفانه موضوعات مختلف دست به دست هم داد تا این فرصت طلایی از این استان سلب شود.

در تهران هم هوادار نداریم

سرمربی سایپا با اشاره به اینکه تیمش در تهران هم هوادار ندارد گفت: در چند بازی اخیر خانگی تیم در تهران هم هواداری نداشته ایم و از این حیث این انتقال برای ما اثری نداشته است با این حال معتقدم در خصوص چرایی رفتن سایپا از البرز باید مدیران باشگاه پاسخ بدهند و من نباید پاسخگو باشم.

جلالی در بخشی دیگر از صحبت های خود به شرایط فوتبال پایه در ایران و نوع آموزش ها اشاره کرد و گفت: در حالی که بر اساس آمارها بیش از ۱۵۰۰ مدرسه رسمی فوتبال در کشور فعالیت می کند اما خروجی این حجم بالای فعالیت ها قابل دفاع نیست و متاسفانه در این بخش با یک خلاء جدی در بحث آموزش های تخصصی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: سنین پایه نیاز به یک نظام هماهنگ آموزش دارند و باید یک طرح درس مشخص در مدارس فوتبال تدریس شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که نقش آکادمی ملی فوتبال ایران را در این موضوع چه میزان می دانید گفت: آکادمی ملی فوتبال ایران در مدت فعالیت خود در حوزه استانداردسازی و سامان بخشی تجهیزات و امکانات اقدامات خوبی داشته است اما در حوزه فنی به نظرم باید اقدام موثری صورت بگیرد.

نظام آموزش فوتبال پایه باید هماهنگ شود

جلالی تصریح کرد: به نظرم باید با تدوین متون آموزشی مناسب برای سنین پایه به سمت هماهنگ کردن آموزش ها در سراسر کشور برویم و این بخش را از فعالیت های مبتنی بر سلیقه و تفکرات شخصی دور کنیم.

جلالی با بیان اینکه کانون مربیان فوتبال ایران می تواند در این بخش اثر گذار باشد، گفت: ما نزدیک به ۷ سال است کانون مربیان ایران را تشکیل داده ایم اما هنوز در گرفتن عضویت فدراسیون و حضور در مجامع به نتیجه ای نرسیدیم. به نظرم ما می توانیم در یک همکاری مشترک با کمیته آموزش فدراسیون نظام هماهنگ آموزش را تدوین کنیم و برای همسان سازی آموزش ها در کشور به کار بگیریم.

سطح فنی لیگ برتر بهتر از سال قبل است

مربی باسابقه فوتبال ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود به ارزیابی لیگ برتر پانزدهم پرداخت و گفت: با گذشت ۵ هفته نمی توان بررسی دقیقی از لیگ برتر و کیفیت بازیکنان ارائه کرد اما به نظرم تا به اینجا سطح فنی برگزاری بازی ها خوب بوده است و قرار گرفتن تیم های مدعی فصل قبل در پایین جدول و آمدن تیم های پایینی فصل قبل به جمع مدعیان موید این مطلب است.

وی در پایان در خصوص عملکرد تیم سایپا هم گفت: پس از عملکرد خوب در سه هفته ابتدایی در هفته چهارم و پنجم دو شکست در کارنامه تیم ثبت شد که ناخوشایند بود تعطیلی لیگ فرصت مغتنمی برای ما بود تا با بررسی دلایل این دو شکست مشکلات خود را برطرف کنیم تا برای ادامه مسابقات خود را مهیا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار