فرماندار هلیلان گفت: این شهرستان در حال حاضر تنها شهرستان با وضعیت زرد کرونا در استان است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سهل‌انگاری مردم و ناظران بهداشتی وضعیت این شهرستان نیز قرمز خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 02 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید شهبازی  افزود: با وجود اینکه شهرستان هلیلان در بین سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه قرار دارد و احتمال شیوع و افزایش مبتلایان در این شهرستان بسیار زیاد است اما با تلاش مجموعه فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی، مدیریت شبکه بهداشت و مشارکت مردم وضعیت کرونا در این شهرستان زرد است.

شهبازی افزود: ادارات شهرستان باید با مجموعه شبکه بهداشت جهت انتقال سریع نمونه کرونا به مرکز استان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: در شهرستان هلیلان نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت، همه اصناف را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ملزم کرده است.

فرماندار هلیلان افزود: ادارات نباید به ارباب رجوعی که فاقد ماسک است خدمت ارایه دهند و کارکنان ادارات نیز باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با دقت رعایت کنند.

شهبازی تاکید کرد: در مدارس روستایی و عشایری شهرستان در صورتی که امکان دسترسی دانش‌آموزان به تلویزیون و فضای مجازی مهیا نباشد با رضایت اولیای دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی (حداقل دو متر) تشکیل کلاس حضوری با جمعیت کم مجاز است.

وی با بیان اینکه مدیران سطح شهرستان نباید در دورکاری کارکنان سلیقه‌ای عمل کنند، افزود: شرایط دورکاری به عنوان مصوبه استانی و کشوری ستاد کرونا در هلیلان نیز اجرا می‌شود.

شهبازی تاکید کرد: برای مقابله هم‌جانبه با کرونا و تشدید محدویت‌ها در این شهرستان علاوه بر برگزاری جلسه هفتگی ستاد کرونا در فرمانداری، ستاد کرونا بخش‌ها نیز هر دو هفته یک جلسه را با حضور بخشداران و دهیاران روستاها برگزار می‌کنند.

فرماندار هلیلان گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان همه سالن‌های دولتی و عمومی شهرستان هلیلان نیز تا اطلاع بعدی در این شهرستان تعطیل هستند که نظارت این محدودیت بر عهده اداره ورزش و جوانان شهرستان است.

به گفته شهبازی برای مقابله با کرونا و تشدید نظارت‌های کرونایی در هلیلان گروهی متشکل از نماینده فرماندار، کارشناس مرکز بهداشت، نماینده اصناف و بخشدار مرکزی در شهرستان فعال شده است و این گروه در بازدیدهای دوره‌ای خود از نانوایی‌ها و مراکز خرید سطح شهرستان ضمن نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در صورت تخلف برخورد قانونی و در صورت نیاز این مراکز را پلمب می‌کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان و سرنشینان بدون ماسک در این شهرستان با همکاری نیروهای راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می‌شوند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار