استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اعلام این خبر که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم بر اثر کرونا در استان ایلام جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد: اگر گزارش‌ها بی تعارف و به موقع به ستاد برسد ما با عوامل مخل سلامت مردم قاطعانه برخورد می کنیم‌.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 25 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی از زحمات شبانه روزی حوزه بهداشت و درمان تشکر کرد و بیان کرد: در عین حالی که قدر دادن زحمات دوستان در این حوزه هستیم اما انتظار هم داریم که در نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی قاطعانه و بی تعارف عمل کنند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که نباید سلامت اکثریت جامعه به خاطر عدم رعایت اقلیتی به خطر انداخته شود، تاکید کرد: امروز در شرایط بحرانی کرونا هستیم، باید در برخورد با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا قاطعانه برخورد شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم با ستاد کرونا همکاری می‌کنند اما نمی‌شود عده‌ای قلیل با رعایت نکردن مصوبات، دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی به حقوق دیگران بی احترامی کنند و سلامت جامعه را به خطر بیاندازند.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که ما نمی‌خواهیم زحمات حوزه بهداشت و درمان در سطوح مختلف نادیده گرفته شود، افزود: گزارش دانشگاه علوم پزشکی در کم و کیف رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای ما اساس کار است.

وی تاکید کرد: نظارت قوی‌تر یعنی پیشگیری قوی‌تر و اگر قرار باشد که ما جلسه بگذاریم و مصوبه ایجاد کنیم اما در عمل این تصمیمات اجرایی نشوند عملاً وقت خود را تلف کرده‌ایم و در اینجا لازم است ضمن نظارت دقیق و شناسایی عوامل با نقض کنندگان دستورالعمل‌های ستاد کرونا در سطوح مختلف جامعه و حوزه‌های مدیریتی برخورد شود.

وی با اشاره به این موضوع که در راستای سلامت مردم دست دانشگاه علوم پزشکی در خرید لوازم مورد نیاز باز گذاشته‌ایم، گفت: به حوزه بهداشت و درمان بارها و بارها تاکید کرده‌ایم که در این شرایط خاص اولویت اصلی منابع و اعتبارات استان برای سلامت مردم است و در این راستا برای خرید لوازم حیاتی چون دستگاه‌های اکسیژن ساز دست آنان را باز گذاشته‌ایم و باید سریع‌تر نسبت به انجام این مهم اقدام کند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه خواستار مشارکت بیشتر مردم در مقابله با کرونا شد و گفت: لازم است مردم دوباره با تشکیل پویش‌های مردمی مثل نه به اجتماعات و آری به ماسک زدن به کمک ستاد استانی مبارزه با کرونا بیایند.

وی در ادامه بیشترین ابتلای بیماران را توسط ناقلین بی علامت عنوان کرد و گفت: افراد با علائم مثبت نبایست به هیچ عنوان در سطح جامعه ظاهر شوند.

وی با عنوان این مطلب که کارمندان دارای علائم حق حضور در محل کار ندارند، تاکید کرد: مدیران به باید برای عدم حضور افراد دارای علائم، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و سالخورده، مادران باردار، مادران دارای فرزند خردسال و … نهایت همکاری را داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار