مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از فعالیت بیش از یک هزار مددجوی ایلامی در زمینه قالیبافی خبر داد و گفت: توسعه مشاغل خانگی از مهمترین ابزارها در زمینه مبارزه با معضل بیکاری است.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 13 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قنبر موسی نژاد در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: کمیته امداد به همین خاطر توسعه مشاغل خرد و خانگی را در اولویت برنامه‌های اشتغالزایی خود قرار داده که در این زمینه توسعه قالیبافی در بین مددجویان و حمایت از این نوع شغل خانگی که سابقه دور و درازی نیز در بین مردم استان ایلام دارد از جمله این اقدامات است.

وی افزود: هم اکنون بیش از هزار خانواده مددجو در این استان که از قبل حرفه قالیبافی را توسط این نهاد و همکاری دستگاه‌های دیگر فرا گرفته‌اند در زمینه قالیبافی فعالیت داشته که عمده این اقدامات از طریق طرح راهبران شغلی این نهاد صورت می‌گیرد.

مدیرکل امداد استان ایلام با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد برای مددجویان جویای شغل در استان ایلام ایجاد شده است، افزود: توسعه مشاغلی که در گذشته توسط این نهاد ایجاد شده‌اند و تقویت این طرح‌ها به منظور اشتغال افراد بیشتر از دیگر برنامه‌های امداد در حوزه اشتغالزایی است.

موسی نژاد با بیان اینکه نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شده به منظور جلوگیری از انحراف آنها یکی دیگر از برنامه‌های مهم امداد در عرصه اشتغال است، تصریح کرد: در ارزیابی‌هایی که اخیراً از طرح‌های اشتغالزایی امداد صورت گرفته بیش از ۸۵ درصد آنها از پایداری مناسب برخوردار هستند.

در پایان این دیدار توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرکل امداد استان ایلام بخاطر موفقیت این نهاد در زمینه توسعه اشتغال در این استان و در بین خانواده‌های مددجو تجلیل کرد./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار