رییس مدیریت و برنامه‌ریزی:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام یادآور شد: مشکلات ۶۴ واحد صنعتی و معدنی، ۲۶ واحد گردشگری، ۳۰ واحد کشاورزی و هفت واحد از سایر بخش‌ها در این جلسات مطرح شده است که برخی از این واحدها ۲ بار در جلسات مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از این تعداد مسائل و مشکلات ۱۱۶ واحد برطرف، ۹ واحد در دست اقدام و ۲ مورد نیز تاکنون حل نشده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 12 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت‌الله قیصوری اظهار داشت: طی سال‌های ۹۵ تا نیمه نخست سال ۹۹ در مجموع ۱۲۲ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ایلام برگزار شده که ۱۱ جلسه سال ۹۵، ۳۲ جلسه سال ۹۶، ۳۹ جلسه سال ۹۷، ۲۴ جلسه سال گذشته و ۱۶ جلسه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

وی افزود: ۵۱۴ مصوبه در این جلسات مطرح شده که تاکنون ۴۷۵ مصوبه اجرایی، ۳۰ مصوبه در دست اقدام و ۹ مصوبه نیز عملیاتی نشده است.

قیصوری تاکید کرد: پیگیری تکمیل و راه‌اندازی هشت واحد بزرگ صنعتی، فعال‌سازی ۱۱ معدن غیرفعال، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال، تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشت‌عباس، عین‌خوش و فکه، پیگیری احداث و تکمیل سدهای دویرج، کنگیر، سیکان، چناره، میمه، گاوی و سد شهدای ایلام، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فعالیت‌های مربوط و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از یک به ۱۷ شرکت از مهم‌ترین اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام از سال ۹۵ تاکنون بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی وزارت کشور رتبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۵ در جایگاه ۲۷ کشوری بود که سال ۹۶ به هفت ارتقا یافت، همچنین در ارزیابی سازمان برنامه و بودجه از رتبه ۲۲ سال ۹۵ به ۱۵ در سال ۹۶ بهبود یافته است.

استان ایلام با مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۸ کیلومترمربع دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است و بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار