کد خبر: ۹۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 07 September 2015
رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان تالش گفت: تالش بیشترین رشد پروژه های عمرانی را در هفته دولت امسال در میان شهرستان های استان گیلان داشته است.
[تالش بیشترین رشد پروژه های عمرانی را در هفته دولت امسال داشته است]

علی فتح اللهی روز دوشنبه با همراهی سیدجلال سیدمحمدی معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار تالش در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با اشاره به افتتاح برخی پروژه های عمرانی و آب رسانی در تالش که دو روز گذشته با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان انجام شد، افزود: تعداد پروژه هایی که در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید، 164 پروژه عمرانی با اعتباری معادل 48 میلیارد تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت با وجود تورم و تحریم شدید، توانسته از نظر اقتصادی پیشرفت قابل توجهی را داشته باشد و با افزایش صادرات و هدفمند کردن واردات ، بخش تولید را از حالت رکود خارج کند.
فرماندار تالش پروژه هایی که در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید را در مقایسه با تعداد پروژه سال های گذشته دارای پیشرفت 75 درصدی عنوان و اضافه کرد: شنبه گذشته نیز با حضور استاندار گیلان عملیات گازرسانی به 10 روستا با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
فتح اللهی یادآور شد: پیشتر، تنها 47 درصد روستاییان بالای 20 خانوار تالش از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون این آمار، به 67 درصد رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال، 28 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان بتوانند از گاز استفاده کنند.
فرماندار تالش با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان طی نزدیک به دو سال گذشته، ساماندهی بخش های مختلف مدیریتی اعم از مدیریت های ستادی فرمانداری و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری را از مهمترین اقدامات عنوان کرد.
وی گفت: سپس مهمترین مشکلات تالش در بخش های فرهنگی، اجرایی، زیرساختی، توسعه و اشتغال را بررسی و احصاء کردیم و کوشیدیم با یک هدف گذاری صحیح و هوشمندانه، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم.
وی سرکشی به روستاها و مناطق دوردست شهرستان که نزدیک به دو دهه پای هیچ مسوولی به آنجا بازنشده بود را از دیگر اقدامات مهم انجام شده ذکر و اضافه کرد: با انجام کارهای فرهنگی و عمرانی خوب، توانستیم رضایتمندی نسبی میان شهروندان ایجاد کنیم.
فتح اللهی همچنین همراه کردن هم وطنان اهل سنت ساکن در تالش با رویکردها و جهت گیری های مدیریتی شهرستان را از دیگر اقدامات خوب انجام شده خواند و افزود: در همین راستا، جلسه بسیار خوب و پرشوری با حضور حجت الاسلام علی یونسی دستیار رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی در آذرماه سال گذشته با نخبگان اهل سنت استان گیلان در سالن دانشگاه پیام نور واحد تالش برگزار شد.
وی انتخاب اولین بخشدار اهل سنت در تالش، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان که از هموطنان اهل سنت است را اقداماتی در راستای ایجاد همراهی و تعامل بین تمامی ارکان مدیریتی شهرستان ذکر کرد.
فرماندار تالش در بخش دیگری از سخنان خود، نقش رسانه ها در بالابردن آگاهی مردم و اطلاع رسانی را نقشی موثر دانست و ادامه داد: رسانه ها ، پل های ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و ما از انتقادات سازنده و پیشنهادات رسانه ها استقبال می کنیم.
وی بیان داشت: انتظار داریم رسانه ها نیز از روی انصاف، واقعیت ها را بنویسند و در راستای پیشرفت و توسعه، به ما کمک کنند.
فتح اللهی خاطرنشان کرد: خیلی از فعالیت های انجام شده از دید مردم، پنهان می ماند و باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده و عملکردهای خدمت رسانی به مردم، اهتمام داشته باشیم
سیدجلال سیدمحمدی معاون فرماندار تالش نیز در سخنانی؛ بکارگیری نیروهای صددرصد بومی در شهرستان را از جمله رویکردهای مدیریت جدید در تالش خواند و گفت: رابطه نزدیکی ببین مردم و بدنه مدیریتی شهرستان وجود دارد که یکی از ثمرات این امر، افزایش مشارکت های مردم است.
وی بازگشت اعتماد مردم به دولتمردان در تالش را از دستآوردهای دولت تدبیر و امید دانست و فراهم کردن زمینه تعامل و همکاری تمامی مردم این شهرستان با قومیت های مختلف را از جمله دیگر اقدامات مثبت انجام شده عنوان کرد.
در پایان این نشست، فرماندار تالش از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان بازدید و با خبرنگاران ایرنا، در فضایی صمیمی، گفت وگو کرد.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و با تنوع قومیتی تالش، ترک، کرد، گیلک و فارس، بزرگترین شهرستان استان محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار