کد خبر: ۹۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 07 September 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان گفت: امروزه ورزش در جامعه از جایگاه خوبی برخوردار نیست.
خبرگزاری فارس: ورزش از جایگاه خوبی در جامعه برخوردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی اسب کاسپین ارتباط ورزش با سلامت جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: امروزه ورزش در جامعه از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه وقت زیادی برای ورزش‌های تخصصی صرف نمی‌شود، افزود: امروزه تلوزیون، سایت، اینترنت و... جای ورزش را در بین خانواده‌ها گرفته و وقت زیادی از مردم صرف این برنامه‌ها می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه 40 درصد مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده فاصله گرفتن انسان‌ها از ورزش است.

وی پرداختن به ورزش‌های مفرح مانند اسب‌دوانی را موجب دوری انسان از بیماری‌ها دانست و گفت: دولت در این راستا گام‌های بزرگی برداشته است.

اصغریان با اشاره اینکه در هیچ دینی به جز اسلام از ورزش سوارکاری مدرک به دست نیامده است، افزود: سوارکاری در دین مبین اسلام سفارش شده و نشان می‌دهد که باید بیشتر به این ورزش پرداخته شود.

وی به دروان کودکی خود و حمل برنج کشاورزی توسط اسب‌ها در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: آنچه از دوران کودکی به یاد دارم سوارکاری لذت‌بخش با اسب به عنوان بهترین ورزش است.

این مسئول اسب را حیوانی نجیب و باهوش خواند و خاطرنشان کرد: اسب کاسپین حیوانی است که می‌تواند در حوزه سوارکاری بسیار مفید واقع شود.

به گفته وی، با توجه به شرایط آب و هوایی، فرهنگ و طبیعت شرایط مناسب گیلان برای پرورش اسب و صنعت گردشگری، اسب کاسپین می‌تواند از نظر فعالیت اقتصادی در  این استان مورد توجه قرار گیرد و بیشتر به آن پرداخته شود.

به گزارش فارس، چهارمین همایش بین‌المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین، به مدت سه روز با حضور 16 کشور خارجی نظیر آمریکا، انگلیس، ایرلند، کانادا، سوئد، فرانسه، بلژیک، سوئیس و... در حال برگزاری است.

در همایش مذکور 35 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که دو مقاله آن در قالب پوستر است ضمن اینکه کتاب تبارنامه اسب کاسپین برای نخستین بار در کشور در این همایش رونمایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ورزشکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
با سلام وقتی ورزش به افراد بی لیاقت دربخش خصوصی بیفتد فقط به فکر جمع کردن پول باشن واصلا این فکرنکنن که یک نوجوان یا جوان پولی ندارن یا خانوادهاشون توان پرداخت شهریه باشگاه را ندارن چگونه میتوان اسیبهای اجتماعی را جبران کرد.کی کجا حضرت اقا امام خامنه ای فرمودن ورزش خصوصی باشد اگه پاسخی دارید بفرماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار