کد خبر: ۹۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 07 September 2015
معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان از صادرات بخشی از آبزیان پرورشی استان به کشور عراق خبر داد.
خبرگزاری فارس: صادرات آبزیان گیلان به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد قناعت‌پرست عصر امروز در همایش فعالان عرصه آبزی‌پروری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان با موضوع «نگرشی جدید در پرورش کپورماهیان» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به سفر کارشناسان شیلات ایران به کشور چین در اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: سفر مذکور به منظور استفاده از تجربه کارشناسان آبزی‌پروری کشور چین و بومی‌سازی در ایران انجام شده است.

وی به اهداف کلی شیلات گیلان در توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: سیاست درون‌زا بودن تولید و برون‌نگر بودن مد نظر شیلات استان است.

قناعت‌پرست با بیان اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان و کشور در راستای درون‌زا بودن تولید است، تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی تولید در راستای اهداف برون‌نگر با افزایش سرانه مصرف آبزیان در گیلان و کشور با نگاهی به ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی پیگیری می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان از صادرات بخشی از تولید آبزیان استان به کشور عراق خبر داد و بیان کرد: آبزی‌پروری هدفمند و مسئولانه کلید فعالیت‌های شیلات گیلان است.

وی عرضه ماهی به عنوان غذای سلامتی در جامعه را از اهداف شیلات عنوان کرد و گفت: آبزی‌پروری مسئولانه در تولید آبزی به منظور تهیه غذای سالم نخستین اولویت برنامه‌های شیلات است.

قناعت‌پرست تولید آبزی با رعایت ضوابط زیست‌محیطی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پرورش ماهی دارای توجیه اقتصادی از موضوع‌های مهم در آبزی‌پروری است.

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان بر کنترل بیماری‌ها و گسترش پیدا نکردن آن در آبزی‌پروری مسئولانه تاکید کرد و یادآور شد: تنوع تولید آبزیان در استان حائز اهمیت است.

وی حفظ و تقویت ساختار کنونی آبزی‌پروری در تمام ابعاد و گونه‌ها را راهبرد اداره کل شیلات گیلان خواند و اظهار کرد: استفاده از اراضی ساحلی در پرورش آبزیان موثر است.

قناعت‌پرست به محورهای بهبود کیفیت و کمیت تولید کپورماهیان اشاره کرد و افزود: بهبود کیفیت آب نخستین محور تولید ماهی کپور در استخرها است.

معاون آبزی‌پروری شیلات گیلان با بیان اینکه بحران آب در کشور جدی است، تصریح کرد: سالانه بیش از 10 میلیارد متر مکعب از باران در استان‌های شمالی به طور مستقیم و بدون هر گونه بهره‌وری وارد دریای خزر می‌شود.

وی خواستار مدیریت کیفی آب‌های سطحی در گیلان شد و بیان کرد: بحران کم‌آبی در پرورش ماهیان در استان تاثیرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار