مدیرکل بحران استان تهران گفت: برای محدودیت در سطح استان دو هفته تعطیلی را ستاد بحران استان نیز قائل است اما از آنجایی که تصمیم‌های پایتخت را ستاد ملی می‌گیرد به همین خاطر تصمیم فرا استانی و ملی است.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 06 October 2020

منصور درجاتی مدیرکل بحران استان تهران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش شیوع کرونا در تهران اظهار کرد: برای محدودیت در سطح استان دو هفته تعطیلی را ستاد بحران استان نیز قائل است اما از آنجایی که تصمیم‌های پایتخت را ستاد ملی می‌گیرد به همین خاطر تصمیم فرا استانی و ملی است.

وی گفت: در حال حاضر با یک هفته تعطیلی موافقت شده و احتمال اینکه دو هفته را هم قبول کنند تا پایان هفته مشخص می‌شود و احتمال این موضوع زیاد است.

مدیرکل بحران استان تهران با اشاره به تغییر آمار مبتلایان در سراسر کشور بیان کرد: مسافرت‌های غیر ضرور و تجمع‌ها، این خسارات را به بار آورده است؛ پیشنهاد استان به ستاد ملی این بوده که محدودیت‌هایمان را همانند نوروز کنیم و از مبادی ورودی و خروجی کنترل‌ها را انجام دهیم و به حالت قرنطینه در بیاوریم ولی ستاد ملی فراتر از استان نگاه می‌کند و ما هم تبعیت می‌کنیم.

درجاتی با اشاره به میزان فوتی‌ها در سطح استان تهران ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در سطح کشور و در سطح استان بالا و پایین می‌شود و متأسفانه ما برای اینکه قریب به ۴. ۱۷ درصد از جمعیت کشور را در تهران که ۱.۳ درصد مساحت کشور است جا دادیم، طبیعی است که از این تعداد فوتی که همه روزه وزارت بهداشت در رسانه ملی در کل کشور اعلام می‌کند بخش اعظم آن برای استان تهران باشد.

وی در رابطه با تمهیدات برای قرنطینه اعلام کرد: تاکنون به این تصمیم که قطعاً قرنطینه کنیم نرسیدیم ولی اگر شرایط ادامه پیدا کند قطعاً مسؤولان به این نقطه می‌رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار