رئیس مرکز فوریت های پزشکی ایلام:
رئیس مرکز فوریت های پزشکی ایلام از انجام ۱۳۷ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان ایلام در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 06 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ صیدنور علیمرادی اظهار کرد: در حال حاضر ۴٠ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۲۸ پایگاه جاده‌ای و ۱۲ پایگاه شهری در سطح استان ایلام فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ دستگاه آمبولانس در این پایگاه‌ها، اظهار کرد: در سال جاری ۴۳ هزار و ۹۳۹ تماس با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ این استان از سوی مردم برقرار شده که ۹ هزار و ۴۹ مورد منجر به انجام عملیات و اعزام آمبولانس شده است.

علیمرادی عنوان کرد: با توجه به اینکه ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی برای بیماری و حوادث مهم است، از مردم انتظار داریم نهایت همکاری را در تماس‌ها با این مرکز داشته باشند.

وی افزود: در همین سال جاری متاسفانه هفت هزار و ۳۰ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز اورژانس استان انجام شده که باعث اختلال در خدمات رسانی به بیماران می‌شود.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۱ هزار و ۶۵۷ ماموریت انجام شده که از این تعداد ۴۷۳ بین مراکز است.

وی با اشاره به ماموریت‌های انجام شده در موضوع کرونا تاکید کرد: در نیمه نخست جاری دو هزار و ۱۸۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شد که از این تعداد یک هزار و ۳٠۸ نفر از منزل و ۸٠۸ نفر بین مراکز درمانی استان منتقل شده است.

علیمرادی افزود: یکی از مراکز مهم فوریت‌های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی ۱۱۵ است که در این مدت ۱۴۳ مورد درخواست آمبولانس هوایی برای اعزام بیمار انجام شده که از این تعداد ۱۳۷ پرواز منجر به ماموریت شده است.

وی با اشاره به لزوم ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی استاندارد در سطح استان، گفت: خیرین استان باید در این زمینه فوریت‌های پزشکی استان را همراهمی کنند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار