نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزی از گذشته‌های دور ریشه در این استان دارد، گفت: باید با کار علمی و تلاش زمینه شکوفایی بخش کشاورزی استان کرمانشاه فراهم شود.
کد خبر: ۹۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 07 September 2015
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء در دیدار با رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: خدمت به مردم از جمله نعمت‌های بزرگی است که خداوند به بندگان ارزانی داشته تا نزد خداوند متعال جایگاهی بهتر داشته باشند.

 امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان پتانسیل قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد، افزود: باید با افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی، ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از منابع خدادادی و طبیعی که استان از آن برخوردار است، به اقتصاد کشور کمک کنیم.

آیت الله علماء با اشاره به اینکه در همه بخش‌ها، خصوصاً بخش کشاورزی باید از هدر رفت آب جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: سعی کنید با استفاده از شیوه‌های جدید و تکنولوژهای روز در مصرف آب صرفه جویی شود، زیرا این کار باعث استفاده مطلوب از منابع خدادادی، درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان و رفاه و امنیت غذایی جامعه می‌شود.

وی کشت محصولات جدید با نیاز آبی کم مانند پسته، زیتون و زعفران را توصیه کرد و خواستار کاهش کشت محصولات با نیاز آبی بالا شد و اصلاح الگوی کشت را با توجه به تغییرات اقلیمی ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مواد غذایی مردم باید سالم تولید شود گفت: باید نگاه ویژه‌ای به تولید محصول پاک و سالم و با کیفیت داشته باشید، چرا که سلامت جامعه در گروه بخش کشاورزی است.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تاکید کرد: امیدواریم با بکارگیری کلیه ظرفیت‌های بخش کشاورزی و نیروی توانمند این سازمان و جوانان پرتلاش این استان، کشاورزی استان به جایگاه قابل قبولی در اقتصاد کشور دست یابد.

 مهندس خسرو شهبازی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت بوجود آمده برای خدمت به مردم استان کرمانشاه، به تشریح برنامه‌های خود برای ارتقاء بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: استان کرمانشاه قابلیت‌های زیادی در بخش کشاورزی داشته و توسعه این بخش در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بخش کشاورزی استان کرمانشاه نقش بسزایی در  اقتصاد استان و کشور داشته و سعی داریم با تلاش و کار مضاعف کشاورزان و کارشناسان  کشاورزی استان  به جایگاه شایسته این استان در تامین امنیت غذایی مردم برسیم.

شهبازی عمل به توصیه نخبگان و اندیشمندان برای توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه را سازنده اعلام کرد و افزود: همواره استفاده از علم و دانش نخبگان در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی موثر بوده و امروزه نیز برای حل و فصل مشکلات از این ظرفیت بیشتر بهرگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه حفاظت از منابع آبی و خاکی کشور، گفت: مدیریت منابع خاکی مهمتر از مدیریت منابع آبی در شرایط فعلی بوده و خاکسازی در کشور ما یک روند کند داشته و هر 100 سال یک سانتی متر خاک تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای آب و هوایی مستعد برای بخش کشاورزی است، تصریح کرد: برنامه‌های متعددی برای حفاظت و بهره‌برداری از آب و خاک داریم و اجرای سیتم‌های نوین آبیاری، تولید کودهای آلی خاک، استفاده از ادوات خاک ورزی حفاظتی و ... جزو سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در آینده است.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متوسط بارش در کشور ما یک سوم متوسط بارش دردنیاست، از مدیریت منابع آبی پس از خاک به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سوابق حضورش در حوزه کشاورزی، گفت: امیدوارم طی دوران خدمتم شاهد تحول چشمگیری در بخش کشاورزی استان باشیم.

شهبازی وجود نیروهای انسانی مستعد در سازمان جهاد کشاورزی استان را در توسعه بخش کشاورزی موثر خواند و افزود: با تکیه بر توان این نیروها و ظرفیتهای موجود در بخش کشاورزی می توان شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی استان بود.

وی رعایت قوانین و مقررات، جذب اعتبارات و درست هزینه کردن آن، جذب نیروهای کارشناس، بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص و بهره برداری درست از پتانسیل های استان را از جمله برنامه های خود در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار