کد خبر: ۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایسنا، محمد امین رضازاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور، در مراسم رونمایی اولین دایره المعارف روستاهای آذربایجان غربی ؛ به شرح فرایند تدوین دایره المعارف روستاهای آذربایجان غربی پرداخت و گفت: این دایره المعارف در 18 جلد به چاپ رسیده که از این تعداد 16 جلد مربوط به شهرستان های استان، یک جلد بخش مرکزی ارومیه و جلد دیگر برای بخش های چهارگانه تالیف شده است.

مولف دایره المعارف روستاهای آذربایجان غربی افزود: این مجموعه شامل تصاویر ماهواره های ، تقسیمات سیاسی، وجه تسمیه، اطلاعات اقلیمی و جمعیتی، ویزگی های تاریخی، فرهنگی روستاهای آذربایجان غربی است.

رضازاده اظهار کرد: ریشه رشد بی رویه شهر ها و سکونت گاه غیر رسمی در حاشیه آن و نابسامانی اجتماعی و اقتصادی، عدم توجه به روستا و فروپاشی حیات روستایی و توسعه همه جانبه جوامع در گرو ساماندهی امور روستا و توسعه آن می باشد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه در فرآیند برنامه ریزی و تصمیم گیری جهت نیل به اهداف مورد نظر در توسعه هر جامعه، شناخت موقعیت، دانش، اطلاعات مرجع، امکانات لازم در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف گام اول است تصریح کرد: ارائه اطلاعات پایه در خصوص روستاها، اطلاعات عمومی در مورد استان، بخش و شهر ها و دسترسی مدیران اجرایی و پژوهشگران، جامعه شناسان، کارشناسان جغرافیا، علوم سیاسی، اقتصاد و کشاورزی از اهداف تدوین این مجموعه می باشد.

رضازاده از مولفین مجموعه، محدودیت و نبود فرهنگ ارائه آمار و اطلاعات، نقض، مغایرت آمار، نبود نمونه تحقیق مشابه و منابع کافی را از مشکلات موجود در تدوین دایره المعارف عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای مثال در مورد مرز استان با کشور های همسایه تضاد آمار و اطلاعات وجود داشت و نزدیک به 70 کیلومتر اختلاف در آمار قابل مشاهده بود.

لازم به ذکر است دایره المعارف روستاهای آذربایجان غربی برای اولین بار و به همت محمد امین رضازاده و فوزیه حاجی زاده گردآوری شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار