مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی با اولویت در مراکز دهستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 06 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از  خبرگزاری فارس به  روایت روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر مازندران، مهدی ولی‌پور اظهار کرد: با توجه به موقعیت، وسعت و پراکندگی جمعیتی و جغرافیایی روستاها در مازندران، لزوم پاسخ‌گویی سریع‌تر به نیازها و مخاطرات ناشی از حوادث و سوانح در سطح روستاها و نیاز توجه بیش از بیش به این مناطق، با هماهنگی و رایزنی‌های متعدد و برگزاری چندین جلسه با ادارات کل مدیریت بحران، روستایی و شوراها و پدافند غیرعامل، تفاهم‌نامه چهار جانبه بین جمعیت هلال‌احمر استان و این سه اداره‌کل با هدف راه‌اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی با اولویت در مراکز دهستان‌های استان منعقد شده است.
وی اضافه کرد: پس از انعقاد تفاهم‌نامه و براساس جدول زمان‌بندی تنظیم شده تا 15 مرداد ماه ابلاغ دهیاران به‌عنوان مسئولان خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی توسط بخش‌داران و همچنین ابلاغ دبیران توسط روسای شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح صادر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه تاکنون در 108 مرکز دهستان استان مسئولان و دبیران خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی ابلاغ خویش را دریافت کردند، افزود: آیین افتتاح اولین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی با حضور مدیران و مسئولان استانداری و هلال احمر، خانواده معظم شهدا، و اهالی در روستای «اتو» از توابع شهرستان سوادکوه برگزار شد.
ولی‌پور یادآور شد: طبق تقویم اجرایی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان و دبیران خانه‌های هلال تا 30 شهریور ماه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: اجرای فراخوان عضویت، برنامه آموزشی همگانی در روستاها، سازمان‌دهی و تعیین سرگروه‌ها و سر تیم‌های تخصصی، آغاز فعالیت‌های بشردوستانه، عام‌المنفعه و اجرای دوره‌های تخصصی امداد و نجات از جمله برنامه‌های خانه‌های هلال و مدیریت بحران در روستاها است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری مانور مشترک در دهه مبارک فجر امسال برنامه‌های اجرایی مرحله نخست این تفاهم‌نامه طبق تقویم اجرایی به پایان می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار