در رسانه ها:
در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شکار و صید غیر مجاز 17 درصد کاهش یافته،صدور مجوز واحدهای صنعتی در این بازه زمانی 7 درصد کاهش داشته و رشد 14 درصدی سرمایه گذاری به ارزش 960 میلیارد ریال برای صدور 26 فقره جواز صنعتی بوده است و در پایان سرخط خبری کرایه خودروهای سرویس مدارس استان که در سال تحصیلی جدید با رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 06 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روزنامه خراسان شمالی، فرمانده يگان حفاظت اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت::امسال 12 فقره صيد غيرمجاز آبزيان،6 فقره صيد غيرمجاز پرندگان،14 فقره شکار غيرمجاز پستانداران،4 فقره زنده گيري پرندگان و 2 فقره زنده گيري پستانداران کشف شد.

تقدیسی به کشف 16 فقره شروع به کار صيد و شکار در سال جاري نيز اشاره کرد و اظهارداشت:2 فقره نگهداري و خريد و فروش حيات وحش زنده و غير زنده و 30 قبضه سلاح مجاز و غير مجاز نيز طي اين مدت از متخلفان کشف شده است.

وي به 19 فقره آلودگي محيط زيست،9 فقره تخريب زيست و 92 مورد تعليف غيرمجاز دام در مناطق 4 گانه نيز اشاره کرد و افزود:153 پرونده با 173 متخلف براي تعيين جرايم مربوط به تخلفات در اين بخش به مراجع قضايي معرفي شدند که اين تعداد در سال گذشته 218 متخلف با 155 پرونده است.

وي خاطرنشان کرد:کشف شروع به کار شکار و صيد غير مجاز در سال جاري نسبت به سال گذشته 220 درصد افزايش يافته و اين امر به دليل برنامه ريزي و تعامل با جامعه محلي و ارتباط با همياران محيط زيست است و درنتيجه شاهد کاهش آمار شکار غيرمجاز هستيم.

وي افزود:بيشترين تمايل شکارچيان در استان به سمت شکار پستانداران از جمله قوچ، ميش، کل بز و از بين پرندگان کبک است.


کاهش هفت درصدی صدور مجوز واحدهای صنعتی
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی،در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش هفت درصدی صدور مجوز واحدهای صنعتی در در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت:در پنج ماهه نخست امسال ۲۶ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی در خراسان شمالی صادر شد كه این میزان نسبت به مدت سال گذشته هفت درصد كاهش یافته است.
وی در ادامه افزود:با صدور این تعداد جواز واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۴۲۴ نفر فراهم می شود كه این رقم نسبت به مدت پنج ماهه نخست سال گذشته رشد ۱.۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریالی برای صدور ۲۶ فقره جواز واحد صنعتی در خراسان شمالی افزود:سرمایه گذاری در این بخش در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳ از رشد ۱۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گفته وی تاكنون در استان ۱۷۷ پروانه بهره برداری معدن صادر شده است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاكید كرد: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری و جواز تاسیس واحدهای صنعتی، ظرفیت و پتانسیل خراسان شمالی در راستای جذب سرمایه گذار به منظور راه اندازی خطوط تولید به خوبی نمایان است.وی با بیان اینكه متاسفانه واحدهای تولیدی استان با برخی مشكلات مواجه هستند، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با برگزاری جلسات متعدد سعی کرده است تا مشكلات این واحد ها به حداقل ممکن برسد.

نیكدل افزود: به منظور رفع مشكلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی روزهای اخیر جلسه تسهیل رفع موانع به منظور بررسی مسائل و مشكلات واحدهای صنعتی و تولیدی با حضور معاون استاندار خراسان شمالی برگزار كه در این جلسه مشكلات پنج واحد صنعتی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

افزايش 15 درصدي کرايه سرويس‌هاي مدارس
رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالي،در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی، گفت:کرايه خودرو هاي سرويس مدارس در استان در سال تحصيلي جديد 15 درصد نسبت به سال قبل افزايش يافت که این میزان ماهانه 580  هزار ريال،ون 490 هزار ريال و ميني بوس 430 هزار ريال تعيين شده است.

 صانعي افزود: مديران همه مدارس استان و مدارس پيش دبستاني براي ارائه سرويس رفت و آمد به دانش آموزان بايد از طريق شرکت هاي داراي مجوز اقدام کنند و قرارداد ها نيز با توجه به ضوابط تنظيم خواهد شد و هرگونه اقدام خارج از ضوابط تخلف محسوب شده و شخص مدير بايد پاسخگو باشد.وي در مورد تعيين نرخ اياب و ذهاب دانش آموزان نيز گفت: اين نرخ توسط کارگروه ماده 18 در شهرستان ها و مناطق تعيين و براي بررسي و تصويب به فرمانداري اعلام مي شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار