رئیس‌اداره منابع طبیعی شهرستان مهران گفت: ۵ پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در مهران در هفته دولت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سعید طاهری  اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۵ پروژه آبخیزداری، جنگل کاری و بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان مهران، با حضور فرمانداری و اعضای شورای اداری شهرستان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان درباره جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح گفت: پروژه‌های آبخیزداری در قالب اقدامات و عملیات خاکی پخش سیلاب و تورکینست با حجمی بالغ بر ۸۴۰۰۰ مترمکعب در حوزه‌های رضاآباد و چنگوله به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران اضافه کرد: پروژه‌های جنگل کاری و بیابانزدایی قابل افتتاح نیز در مناطق محسن آب، آبزیادی، چالاب و بخش صالح آباد به میزان ۵۵۰۰ هکتار اجرایی شده است.

طاهری با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری و بیابان زدایی از گونه‌های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها از گونه‌های کنار، آکاسیا، کهور و اوکالیپتوس استفاده شده است.

وی در ادامه به اهداف اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: تثبیت ریزگردها و حفاظت خاک منطقه، کنترل رواناب و سیلاب‌های فصلی، افزایش نفوذپذیری، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی منطقه از اهداف اجرایی شدن این پروژه‌ها بوده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار