رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام:
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه تمامی هیئت های مذهبی ایلام تابع مقررات بهداشتی هستند، گفت: توجه به سلامت مردم اولویت اصلی مسئولان تبلیغات اسلامی استان است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام علی رحیم کریمی در جلسه هماهنگی دستورالعمل ضوابط برقراری سوگواری سرور و سالار شهیدان ویژه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حادثه بزرگ عاشورا، مبدا تحولات عظیم در تاریخ خلقت و بشریت است.

وی ادامه داد: این حادثه از زوایای مختلفی بررسی و نگاه‌های فراوانی درباره این حادثه عظیم گفته و شنیده شده، کمتر موضوعی است که به اندازه این حادثه عظیم در میان اولیای عصمت و ائمه معصومین گفت و گو شده باشد و نقطه آغازین و پایان این مهم اجرای هرچه بهتر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام کریمی سلامت مردم را در بحران کرونا ویروس خط قرمز دانست و افزود: حفظ سلامت مردم در بحران کرونا ویروس خط قرمز ماست و باید با همفکری و همدلی نهادهای نظارتی به سلامت مردم توجه و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان با رعایت موازین بهداشتی به درستی اجرا شود.

وی محرم و صفر را یکی از عامل‌های مهم تضمین کننده چهل ساله انقلاب اسلامی دانست و گفت: همین قیام عاشورایی نقش بسزایی در جنگ تحمیلی حق علیه باطل داشت و رزمندگان سپاه اسلام توانستند با درهم شکستن دژهای مستحکم دشمن راه شهادت و عاشورایی را برگزینند تا آسیبی به انقلاب شکوهمند اسلامی نرسد.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: ایام محرم ایامی است که به راحتی نمی‌شود از آن عبور کرد و آن را نادیده گرفت.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام گفت: محرم باعث بقای اسلام است و باید به درستی قیام امام حسین (ع) برای مردم نهادینه شود، چون بوق تبلیغات دشمن نخواهد توانست خروش جوانان ایران اسلامی را در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی کمرنگ کند.

حجت الاسلام کریمی ضمن قدردانی از حضور پر رنگ مرکز بهداشت شهرستان ایلام، نیروی انتظامی، عوامل بسیج ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌ها، هیئت‌ها تابع مقررات بهداشتی باشند و بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی ضمن توجه به سلامت مردم زمینه‌های لازم خدمتگزاری فراهم شود.

وی گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، هیئت‌ها در همان محل‌های خود به عزاداری خواهند پرداخت./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار