مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد:
طبق دستورالعمل ها، دسته روی در روز‌های عاشورا و تاسوعا همچنان ممنوع بوده و اجتماع و حرکت مردم مضر است. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که مردم ما به بهترین وجه ممکن عزاداری را با رعایت موارد بهداشتی برگزار کرده اند.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: سخنان رهبر انقلاب درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری‌ها وحدت رویه ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که مردم ما به بهترین وجه ممکن عزاداری را با رعایت موارد بهداشتی برگزار کرده اند.

وی عنوان کرد: در بیش از ۹۰ درصد هیئات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و مرکز بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و کمیته‌های امنیتی و نظامی به صورت وسیع پای کار ایستادند.

عزت زمانی با بیان این که در شناسایی و ثبت هیئت ها، سامانه بیرق از سوی سازمان تبلیغات فعال شده است،عنوان کرد: از ۱۷۰۰ هیئت فعال در قم، قریب به ۱۲۰۰ هیئت در سامانه بیرق ثبت شدند و در جلسه مداحان، قریب به ۸۰۰ نفر درباره موارد بهداشتی توجیه شده اند.

وی تصریح کرد: با هیچ هیئتی به جز موارد نادر برخورد جدی صورت نگرفت و قریب به ۱۰۰ درصد هیئات از نظارت‌ها استقبال کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر انجام اقناع سازی از طریق پیامک و تماس‌ها تصریح کرد: در حوزه نظارت که اصلی‌ترین کار ما در پنج روز اخیر بود، چند اتفاق مهم افتاد، اولا سامانه مرکز تماس و پیامکی ما مستمرا فعال است.

وی گفت: بنده از همه مسئولین هیئات عذرخواهی می‌کنم برای این که اقامه عزا کنند بسیار سختی کشیدند.

عزت زمانی با بیان این که آموزش و پرورش حدود ۸۰ مدرسه در قم در اختیار هیئات قرار داد، یادآور شد: مدارس استان موانعی برای میزبانی از عزاداری‌ها داشتند که برگزاری کنکور و ثبت نام و موانع حقوقی و نظارتی داشتند؛ در نهایت علی رقم این سختی‌ها کار پیش رفت.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل ها، دسته روی در روز‌های عاشورا و تاسوعا همچنان ممنوع بوده و اجتماع و حرکت مردم مضر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: هیئات با ثبت نام در سامانه بیرق مجوز خود را برای برگزاری مراسم دریافت کرده اند؛ تمام خدمات ما در سامانه بیرق انجام می‌شود؛ همچنین تا کنون ۷۰۰ هیئت توانسته اند ارزاق و اقلام بهداشتی را دریافت کنند.

وی ابراز کرد: هزینه‌ای که مدارس از هیئات می‌گرفتند بسیار محدود بود که هزینه آب و برق مدرسه بود و مازاد آن به هیئات عودت شد.

وی مطرح کرد: به دلیل اینکه از تهمت زنی به هیئات سیدالشهدا جلوگیری شود، هر هیئتی در محیط باز پیرامون خود می‌تواند برنامه داشته باشد، اما حرکت ممنوع است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار