استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود و با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که کمک هایی به صندوق صورت گیرد. در نظر است که ۱۷ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۹۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 25 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: فضای فیزیکی پارک علم و فناوری استان ایلام مناسب و جوابگوی فعالیت پارک و شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها نیست و باید توسعه یابد.

وی افزود : امروز به اتفاق ایشان با حضور در پارک علم و فن آوری و مجموعه ی سوله هایی که در حال ساخت بود بازدید کردیم و قول های بسیاری خوبی برای ادامه کار گرفتیم.

سلیمانی دشتکی یاداورشد : طی این سفر کارخانه تولید تجهیزات هوشمند سازی و مرکز بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام کلنگ زنی و افتتاح گردید و از دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و ایلام بازديد بعمل آمد و هر کدام ثمرات بسیار ارزشمند و منحصر بفردی داشت و قول های بسیار خوبی داده شد که طی ۲۰ نامه مکتوب تقدیم معاونت محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری گردید .

وی افزود: در بازدیدی که از مجموعه شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و استارت آپ ها با فضای دانش آموزی و دانشجویی و با حضور اساتید انجام شد شاهد ابداعات و اختراعات و کارهای بسیار ارزشمندی بودیم که همه در سطح ملی قابل ارائه هستند.

استاندار ایلام گفت: از حضور موثر و چندباره معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور در استان که منجر به برداشته شدن موانع زیادی بر سر راه علم و فناوری استان شد، تشکر می کنم.

وی بیان داشت : صندوق علم و فن آوری باید تقویت شود و با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که کمک هایی به صندوق صورت گیرد. در نظر است که ۱۷ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان اختصاص یابد.

به گفته سلیمانی دشتکی راهبرد ما برای توسعه استان جوشش و حرکت از درون استان است و شرط موفقیت این است که در زمان باقی مانده از دولت بایست با روحیه جهادی تلاش کنیم و زیرساخت ها را به موقع و با سرعت انجام دهیم.

وی افزود: پارک علم و فن آوری و مجموعه های دانش بنیان نوپا و جدید است و امیدواریم در طی این یک سال جهش قوی در این حوزه داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت : ایلام با توجه به  محرومیت اما  سرشار از نعمت است  این استان دارای  مرز مشترک و همسایگی با عراق، اربعین، نفت و گاز، منابع طبیعی، گردشگری و آثارباستانی همه و همه ظرفیت های بسیار خوبی در استان هستند و قطعا می توانند باعث توسعه استان شوند البته قبل آن بایست زیرساخت ها تکمیل شوند.

وی یادآور شد : دانشگاه ایلام قول اختصاص  ۲۵ هکتار زمین  برای ادامه فعالیت های پارک علم و فناوری را داده است  که  این کار بسیار ارزشمند و دلسوزانه ای است از سوی ریاست محترم دانشگاه که از چهره های شاخص استان می باشد .

استاندار ایلام بیان داشت : یکی از مشکلات دیرینه مابین دانشگاه علوم پزشکی و ایلام مشکل جاده مشترک بین این دو دانشگاه بوده که خوشبختانه با موافقت دانشگاه ایلام مقرر شد که حوزه بهداشت و درمان جاده اختصاصی خود را هم تملک و هم بسازد و این یک حرکت ارزشمند دیگری است.

وی افزود: خوشبختانه  بودجه مناسبی برای تکمیل دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان آموزشی ۳۷۶ تختخوابی جذب شده است .

نماینده عالی دولت در استان تشریح نمود: شرکت های دانش بنیان درخواست هایی دارند که انشاء الله مورد توجه قرار گیرد به خصوص اینکه صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تقویت گردد و تسهیلات لازم ارائه شود.

وی افزود: برخی جوانان، دانشجویان و اساتید گلایه داشتند بروکراسی اداری هست من هم موافقم که هست البته در این راستا تلاش های زیادی برای رفع این نقیصه انجام شده است و من اینجا دستور می دهم که هر شرکت دانش بنیان که نیاز به مجوزها و اقدامات اداری دارند به سرعت مطرح و حل شود.

استاندار ایلام بیان داشت : امیدوارم توسعه استان همانند شتاب مجموعه شرکت های دانش‌بنیان پیش برود و قطعا با وحدت و همدلی مردم و مسئولان و البته کار مضاعف این مهم امکان پذیر است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار