در رسانه ها:
به منظور پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از سوء تغذیه 2 هزار کودک استان شناسایی و در معرض تغذیه سالم قرار گرفتند،تیم کشتی نوجوانان استان با هفت کشتی گیر در مسابقات قهرمانی نوجوانان بسیجی کشور شرکت کرده و موفق به کسب دو مدال شدند،با تخصیص اعتبارات لازم در جهت تکمیل پروژه های آبرسانی در روستاها 7 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کمبود تخت بیمارستانی را یکی از مشکلات موجود در حوزه سلامت دانسته و اولویت اول این دانشگاه را تکمیل بیمارستان های نیمه تمام می داند.
کد خبر: ۸۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 05 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 2 هزار کودک زير 6 سال دچار سوء تغذيه در استان شناسايي شدند،گفت:این کودکان مشمول طرح تغذيه‌ سالم قرار گرفته و سرانه پرداختي ماهانه بابت تغذيه اين کودکان به خانواده‌هاي مشمول طرح، به ازاي هر کودک زير 6 سال 700 هزار ريال است که این میزان نسبت به سال گذشته 100 هزار ريال افزايش داشته است.
اهرابی با بیان اینکه در نيمه نخست سال جاري براي اين تعداد کودک 8 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است،افزود:براي پيشگيري از بروز بيماري‌هاي ناشي از سوءتغذيه در اين کودکان،با همکاري شبکه‌هاي بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي استان،کودکان در معرض خطر شناسايي مي شوند و با تشکيل پرونده،تحت حمايت اين طرح قرار مي‌گيرند.
وي خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده، منحني رشد اين کودکان در طول بازه‌هاي زماني مشخص مورد بازنگري قرار مي‌گيرد تا از بازخورد آن براي ارائه خدمات لازم به اين کودکان استفاده شود.
کسب دو مقام توسط نوجوانان استان
نامور مربی تیم کشتی نوجوانان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا از کسب دو مقام توسط نوجوانان استان در مسابقات قهرمانی نوجوانان بسیجی کشور خبر داد و گفت: تیم کشتی نوجوانان استان با هفت نماینده در وزن های 85،69،،63،58،54 و 42 کیلوگرم در این دور از مسابقات شرکت کردند که محسن صدیق در وزن 42 کیلو گرم موفق به کسب گردن آویز برنز شد و احسان مهرانی پور در وزن 54 کیلو گرم نیز به مدال نقره دست یافت.
وی در ادامه افزود: این دور از مسابقات به صورت المپیاد برگزار شد و برگزیدگان اول تا سوم این مسابقات جواز شرکت در مسابقات جایزه بزرگ که دو ماه آینده برگزار می شود را کسب کردند.

برخورداری 7 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم با تکمیل پروژه های آبرسانی


به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب روستایی خراسان شمالی،حمید روشن روان اظهار کرد: هم اکنون چهار پروژه آبرسانی در شهرستان در دست اجراست.وی در ادامه گفت: با تکمیل پروژه های آبرسانی، مجتمع پیره وپسکن در دو فاز، زینکانلو و جعفرآباد افزون بر هفت هزار و 206 نفر جمعیت تحت پوشش قرار می گیرند.وی با اشاره به اینکه اعتبارات سال مالی 94-93 این دستگاه در شهرستان حدود 60 میلیارد ریال بوده که 90 درصد آن تخصیص یافته است،افزود: این پروژه ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: پروژه آبرسانی به مجتمع کلاته خواجه ها با برخورداری یک هزار و 288 نفر در سه روستای، خواجه ها، خبوشان و نجف آباد نیز هفته دولت به بهره برداری رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار