پس از چالش انصراف یا ماندن برای نمایندگی مجلس:
بخشنامه وزیر راه،مسکن و شهرسازی بار دیگر تعدادی از نمایندگان شورای شهر قزوین را در دوراهی ماندن و رفتن قرار داده است. بر اساس این بخشنامه که از سوی عباس آخوندی امضا شده، نامزدی کارکنان وزارت کشور ، شهرداری و اعضای شورای شهر در انتخابات نظام مهندسی و کاردانی ساختمان استان ها جایز نیست.
کد خبر: ۸۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 05 September 2015

 آخوندی این بخشنامه را درباره موضوع ماده 123 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 75 و مطابق با 3 قانون مدیریت خدمات کشوری و با استناد به مواد 1 و 15 قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب سال 90 صادر کرده است.

حال با صدور این بخشنامه، باردیگر چند تن از نمایندگان شورای شهر قزوین در دوراهی ماندن در شورا و یا خداحافظی از آن قرار گرفته اند؛ یا باید با صندلی نمایندگی شورای قزوین خداحافظی کنند و یا شرکت در انتخابات نظام مهندسی را به لقای اش ببخشند. علی فرخزاد که در حال حاضر رئیس نظام مهندسی استان است و در عین حال در جایگاه نائب رئیسی شورای شهر قزوین قرار دارد یکی از این دو نماینده است. سید کاظم مجابی نیز دیگر نماینده شوراست که در این دوراهی قرار گرفته است.

این بخشنامه آخوندی هیچ راه میانبری را پیش روی آنها نگذاشته است. به نظر می رسد، وزارت راه، مسکن و شهرسازی با صدور این بخشنامه، از یک سو در پی کاهش سو استفاده از موقعیت های شغلی ست و از سوی دیگر قصد دارد یکی از مشکلات نظام مهندسی، یعنی درگیر بودن اعضای هیات مدیره و رئیس این سازمان با کارهای اجرایی را حل کند. اقدامی که پیش از آن هم آخوندی در پی آن بود و در دی ماه سال گذشته در 6 بخشنامه مدیران نظام مهندسی را از پذیرش سمت اجرایی منع کرده بود.

با این حال، پیش از این نیز سه تن از نمایندگان شورای شهر قزوین که سودای نمایندگی مجلس داشتند، در دوراهی مجلس و شورا، راه مطمئن تر را انتخاب کردند و شورای شهر نقد را به نسیه نمایندگی مجلس ترجیح دادند.

اما هنوز سه ماه از آن تصمیم سخت نگذشته که یکی از آنها باید بار دیگر انتخاب کند؛" نائب رئیسی شورای شهر قزوین یا ریاست نظام مهندسی استان". انتخاب سختی به نظر می رسد، در حالی که از دوران نمایندگی در شورا تنها دو سال باقی مانده و از سوی دیگر پیروزی دوباره در انتخابات نظام مهندسی می تواند بار دیگر ریاست 4 ساله بر این سازمان را برای فرخزاد به ارمغان آورد.

انتخاب بین احترام به 20 هزار رای مردم قزوین و صندلی ریاست نظام مهندسی است؛ گرچه ریاست نظام مهندسی انتخاب نسیه است، اما آنقدر برای برخی مهم است که می تواند بر نقدی نمایندگی شورا ترجیح داده شود.

هنوز اظهار نظری از سوی فرخزاد و مجابی در این رابطه مطرح نشده است و باید نشست و دید آنها سرانجام این مشکل را چگونه حل خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار