ایستادن شیخ دیاباته در صدر جدول برترین گلزنان لیگ در حالی است که او چند بازی این رقابت ها، به ویژه هر ۲ شهرآورد پایتخت را به دلیل مصدومیت از دست داد و نتوانست تیمش را همراهی کند.
کد خبر: ۸۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 10 August 2020

لیگ نوزدهم رفته رفته به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و در این میان چند بازیکن لیگ برتری در صدد هستند تا با بهبود آمار گلزنی خود در هفته‌های باقی مانده، عنوان آقای گلی این فصل را کسب کنند.

به گزارش تابناک ایلام، در حال حاضر شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی استقلال با گلزنی در ۴ بازی اخیر تیمش توانسته به صدر جدول برترین گلزنان لیگ نوزدهم برسد. دیاباته با گلزنی برابر شهر خودرو، سپاهان، نساجی و صنعت نفت توانست تعداد گل‌های خود را به عدد ۱۳ برساند و با عبور از شهریار مغانلو به تنهایی در صدر جدول بایستد.

زوج قائدی - دیاباته؛ خطرناک و ویرانگر

پس از دیاباته، شهریار مغانلو با ۱۲ گل زده در جایگاه بعدی قرار دارد. مهاجم ۲۵ ساله پیکان که فصل گذشته موفق شد عنوان آقای گلی لیگ یک را همراه با پیمان رنجبری به دست بیاورد، در هفته‌های اخیر نتوانست آمار گلزنی خود را بالاتر ببرد تا به رده دوم سقوط کند.

در رده سوم عیسی آل کثیر قرار دارد که او هم برخلاف رقیب استقلالی خود در هفته‌های اخیر به دلیل محرومیت و نیمکت نشینی نتوانست دروازه حریفان را باز کند و تا حدودی از کورس آقای گلی عقب افتاد. با این حال آل کثیر هنوز فرصت دارد تا با گلزنی برابر پیکان، شاهین شهرداری و ماشین سازی آقای گل لیگ نوزدهم شود.

مهدی ترابی، علی علیپور و امیرارسلان مطهری با ۱۰ گل زده، به طور مشترک در رده چهارم ایستاده اند و به نظر نمی‌رسد شانس چندانی برای آقای گل شدن داشته باشند.

همکاری میان مهدی ترابی و علی علیپور در خط حمله پرسپولیس در فصل جاری باعث شد تا خط حمله پرسپولیس برخلاف فصول گذشته از انحصار تک ستاره خارج شود و علی علیپور هم به دلیل مسائل دیگری از قبیل نیمکت نشینی و آشنا نبودن با سیستم ایده آل کالدرون نتواند عنوان آقای گلی خود را تکرار کند.

ارسلان مطهری که در این فصل جزو ستارگان خط حمله استقلال بود و پس از پیوستن به جمع آبی پوشان فرا‌تر از انتظارات ظاهر شد، به دلیل پایان دوران مصدومیت دیاباته و قائدی، جای خود را در ترکیب ثابت از دست داد و مجیدی در ۴ بازی اخیر، از گیتاریست آبی‌ها به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد تا نشان دهد به زوج دیاباته - قائدی اعتقاد بیشتری دارد. با این شرایط بعید به نظر می‌رسد که مطهری در این فصل بتواند تعداد گل‌های زده خود را بیشتر از حریفان کند.

در رده پنجم برترین گلزنان فصل جاری، نام مهدی قائدی با ۹ گل زده به چشم می‌خورد. مهاجم کم سن و سال آبی پوشان پس از دریافت پیراهن شماره ۱۰، به هواداران تیمش وعده داد که تا پایان لیگ نوزدهم به اندازه شماره پیراهنش دروازه حریفان را باز کند، اما مصدومیت و وقفه طولانی مدت لیگ باعث شده تا فعلا مهاجم تکنیکی آبی‌ها نتواند به وعده خود جامه عمل بپوشاند و روند گلزنی‌های او متوقف شود. کادرفنی استقلال نیز برای حفظ تمرکز قائدی، از این بازیکن درخواست کرده تمرکزش را روی این موضوع نگذارد و با فراغ بال به دنبال ارائه بهترین نمایش در ادامه رقابت‌ها باشد.

ایستادن شیخ دیاباته در صدر جدول برترین گلزنان لیگ در حالی است که او چند بازی این رقابت ها، به ویژه هر ۲ شهرآورد پایتخت را به دلیل مصدومیت از دست داد و نتوانست تیمش را همراهی کند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار