مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: 24 هزار و 647 نفر عضو کتابخانه‌های سطح استان هستند که از این تعداد 10 هزار و 595 نفر یعنی 57 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 10 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: در حال حاضر 24 هزار و 647 نفر عضو کتابخانه‌های سطح استان هستند که از این تعداد 10 هزار و 595 نفر یعنی 57 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین  14 هزار 52 نفر آقا  عضو کتابخانه‌های استان هستند که تلاش می‌شود با فرهنگ سازی این آمار در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: وظیفه ذاتی کتابخانه‌های عمومی در اشاعه فرهنگ مطالعه، مردم است لذا هر جامعه زمانی به توسعه می‌رسد که رشد کتابخوانی آن در سطح بالایی باشد البته این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است؛ بر اساس این سیاست، در استان تلاش شده چندین کتابخانه برابر با استانداردهای تعریف شده در نقاط مختلف به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس و به بهره برداری برسد.

حیدری عنوان کرد: در رابطه با محرومت زدایی از حوزه فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی پیشگام بوده‌اند و اقدامات اساسی مانند احداث و بهره برداری از کتابخانه‌های روستایی و محلات حاشیه‌ای شهرها، همچنین ایجاد کتابخانه سیار برای مناطق و روستاهای فاقد شرایط و کم جمعیت، صورت گرفته است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار