نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری آیین های عزاداری محرم اهمیت جهانی دارد.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 10 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار  در ستاد مبارزه با کرونا با بیان اینکه اکنون همه منتظر هستند عملکرد جمهوری اسلامی در موضوع محرم را ببینند، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی نشان تبعیت از ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: مسوولیت جان کسانیکه بدلیل عدم رعایت پروتکل ها بیمار می شوند بر عهده افرادیست که رعایت نمی کنند و باید در درگاه خداوند و قیامت پاسخگو باشند.

امام جمعه ایلام گفت: مسوولان هیات های مذهبی و بانیان مراسمات در برنامه ریزی های خود برای عزاداری های ایام محرم باید مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: همه موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها هستند در غیراینصورت مسوولیت بیمار شدن عزاداران بر عهده بانیان است.

وی تاکید کرد: نباید به گونه ای عمل شود که عزاداری امام حسین(ع) به عنوان دلیل گسترش شیوع کرونا و یا تاخیر در تامین سلامتی مردم عنوان شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: ممکن است افراد خاصی در هیات های مذهبی تمرد کنند اما سازمان تبلیغات اسلامی باید نسبت به توجیه و اقناع آنها اقدام کند تا نیاز به استفاده از قوه قهریه نباشد.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: برگزاری عزاداری باید در چارچوب مصوبات ستاد کرونا باشد و اگر در مواردی شور حسینی بر شعور حسینی غلبه کرد باید اقدام توجیهی انجام شود.

وی تاکید کرد: برای برگزاری نشست های توجیهی با هیات های مذهبی اعلام آمادگی می شود ضمن اینکه از تمامی مصوبات ستاد کرونا در این حوزه حمایت و ابلاغ می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار