استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: وضعیت قرمز کرونا در این استان تا پایان هفته جاری در این استان تمدید شد.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 10 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: حتی به فرض خارج شدن استان از وضعیت قرمز تقاضا می شود نظارت ها ادامه یابد خصوصا اینکه در آستانه ماه محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هستیم که ممکن است خطرات خاص خود را به دنبال داشته باشد.

وی با انتقاد از برگزاری مراسمات عزا و حضور در آرامستان ها، تاکید کرد: برخی شهرستان ها در این خصوص رها شده اند و انتظار می رود با صاحبان مجالس ابتدا توجیهی و سپس قانونی برخورد شود.

وی تاکید کرد: تشکیل اجتماعات نوعی قتل غیرعمد محسوب می شود و مردم باید به شدت از برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی خودداری کنند.

عذرخواهی از عدم برگزاری گردهمایی خبرنگاران

استاندار ایلام با تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: ضمن تبریک این روز به خبرنگاران از همه آنان برای تلاش های بی وقفه در امر اطلاع رسانی قدردانی و تشکر می کنم.

سلیمانی دشتکی، از بابت عدم گردهمایی به دلیل کرونا عذر خواهی کرد و افزود: تلاش می شود به شکل دیگری از خبرنگاران حمایت و تجلیل شود.

وی با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات ایلام اظهار داشت: ترکیب جوان خانه نوید بخش حرکتی نو در امر اطلاع رسانی است.

استاندار ایلام با قدردانی از اعضای سابق خانه مطبوعات استان یادآور شد: امیدوارم اعضای جدید، ماموریت قوی تری داشته باشند و اصحاب رسانه باید واقعیت، زمان و مکان و آبروی اشخاص در نظر بگیرند.

سلیمانی دشتکی افزود: خبرنگاران باید آمار و ارقام را با حسن نیت و دقت و به دور از حب و بغض اعلام کنند.

وی از تلاش ها و فعالیت های همه رسانه ها، خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و فضای مجازی، صدا و سیما و خانه مطبوعات قدردانی کرد.

استاندار ایلام به حضور معاون وزیر بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل مطالبات مانده پرستاران و تکمیل تجهیزات حضور وی اثربخش بود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: باید از طریق حضور در مرکز قول های داده شده پیگیری شود.

وی یادآور شد: بحث قطع مکرر اینترنت اکنون مشکل جدی در استان است که باید پیگیری شود.

وی همچنین در خصوص اقناع سازی در بحث مسایل فرهنگی و مراسمات محرم نیز گفت: محرم امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت خاصی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی باید برگزار شود و هرگونه تجمع و عزاداری ممنوع است.

استاندار ایلام اظهار داشت: با رعایت پروتکل های بهداستی بحث برگزاری مراسم هیات ها در مدارس و باشگاه های فضای باز پیگیری شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: تجمع عزداری در عاشورا و تاسوعا و برنامه شیرخوارگان برگزار نمی شود.

وی همچنین از ابلاغ عدم حرکت دسته جات عزدادی خبر داد و گفت: فرمانداران باید نشست های مشابه ای در شهرستانها برگزار کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار