به بهانه روز خبرنگار ؛
حال من می خواهم در روز خبرنگار صداقت یا سندروم حقه بازی مسئولین استان را محک بزنم ،ببینم واقعا با خودشان چند چند هستند !ببینم اصلا این شعارها برای روز خبرنگار وتجلیل از شان وجایگاه اهل قلم جنبه تزیینی دارد یا حاصل تراوش نگاه مردمسالارانه این جماعت است ؟!
کد خبر: ۸۸۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 07 August 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::امروز 17مرداد روزی برای خبرنگار است ،همانی که خطر را به جان می خرد ،تحقیق می کند ،می نویسد ،مطالبه می کند و نقد می کند تا حکمرانانی که در ذاتشان بدی نهفته است ،حتی اگر برای حفظ ظاهر هم شده  مسیربدتر شدن را نپیمایند .

اما همیشه و همواره این فکر مثل خوره به جان من افتاده که این همه از نجابت خبرنگار، کرامت رسانه و قداست قلم می نویسند ،این همه پیام وتبریک در فضای مجازی ورسانه پمپاژ می شود  تنها برای پاسداشت روزی است که به نام خبرنگارمزین شده است ،مگر غیر از این است ؟!

حال ماندم که اگر گروهی به نام طالبان سر راه ما سبز نمی شد ،اگر 17مرداد سال 77محمود صارمی به جای حضور در کنسولگری ایران در مزار شریف در منزل استراحت می کردند ،اگر در چنین روزی خبرنگاری به دست شقی ترین گروه شهید نمی شد، تکلیف این روز چه می شد ؟این همه لطف ومرحمت  مدیران ومسئولین نسبت به خبرنگاران باید کجا تخلیه می شد؟!اصلا مجالی برای تجلیل از جایگاه وشان قلم وقلم به دستان پیدا می شد؟!

امروز روز خبرنگار است ،همان کسانی که بهترین مراقبان برای تحقق حکمرانی خوب به حساب می آیند ،مگر نه این است اگر دیدید در کشوری حکمرانی خوب جواب داده ،همه چیز سر جایش قرار دارد ،حق به حق دار رسیده است ،از ظلم و جفای مدیران آن اثری نیست ،بدانید که آنجا مسئول قدر رسانه وخبرنگار را دانسته است ! بدانید حکمران با کیاست و ذکاوت سیاسی اش ،نقش رسانه وخبرنگار برای تحقق آزادی ودمکراسی را پذیرفته است .

به قول "عباس عبدی رییس انجمن روزنامه نگاران تهران ":هر جامعه ای را که ملاحظه کردید از نظر رسانه ای ایراد دارد تردید نکنید که حکمرانی خوب در آن جامعه وجود خارجی ندارد.

 ذات حکمرانی‌ها به سمت بد شدن است مگر این که از طریق بیرون از حکمرانی یعنی به واسطه نهادهای مدنی و به طور مشخص رسانه‌ها، حکمرانان تحت نظارت و کنترل شدید رسانه‌ها باشند.

آری امروز روز خبرنگار است ،می خواهم با طرح چندسوال  کوتاه میزان شفافیت وصداقت مدیران را محک بزنم ، ببینم با اینکه از صداقت وشهامت ودغدغه وکرامت خبرنگار می نویسند ،شعارشان با عملشان همخوانی دارد یا واقعا براساس یک اصل علمی در علوم انسانی آنها هم مثل بسیاری از افراد جامعه ،به "سندروم حقه بازی" مبتلا هستند ؟! آنچه را که نمایش می دهند نیستند!

 من می خواهم در روز خبرنگار صداقت یا ابتلای به "سندروم حقه بازی" مسئولین استان را محک بزنم ،ببینم واقعا با خودشان چند چند هستند !ببینم اصلا این شعارها برای روز خبرنگار وتجلیل از شان وجایگاه اهل قلم جنبه تزیینی دارد یا حاصل تراوش نگاه مردمسالارانه این جماعت است ؟!

اگر از استاندار ایلام پرسیدیم ،چرا در حالیکه هنوز معاون اقتصادی بعنوان مهمترین رکن توسعه استان از بیماری کرونا فارغ نشد ،در اقدامی ابهام آلود و پس از چندین بار تایید وتکذیب ،درست مثل جریان احمدی نژاد ومتکی ! ایشان را برکنار کردید و رییس دفترتان را جایشان گذاشتید ،حاضر به حوابگویی هستند یا به دیوار بالای حاشا وتکذیبیه متوسل می شوند !؟

اگر از نماینده بپرسیم چرا رفتار وشعارتان یکی نیست ،" در شعار ایلام را قبیله خود " می دانید اما در پنهان از هر تلاشی برای ایل وقبیله ات از هیچ کوششی فروگذار نمی کنید ،آیا باز حاضرند به جای واگذار کردن منتقد به خدا وپیامبر ، بکار بستن تعبیر شبطنت رسانه ای وتلاش برای زیرآب کردن منتقد!به هر ترفندی ،بعنوان یکی از مولفه های مردمسالاری پاسخگو باشند ؟!

اگر از آقای دادستان بپرسیم ،جناب دادستان !تکلیف دختر رقاص پیاده راه طالقانی چی شد ؟چرا از گروههای موسیقی محلی در سطج شهر ایلام بعنوان بمب روحیه مردم آنهم در وانفسای بدبختی ها وفشارهای روانی مردم اثری نیست ! اگر بپرسیم در کنار قلع وقمع کردن ویلاهای مدیران اصلاح طلب در تنگ حمام به سراغ ویلاهای حاشیه سد ایلام وفرودگاه ایلام هم بروید تا پروسه عدالت تکمیل شود ! چه تضمینی وجود دارد به جرم تضعیف دستگاه قضا و تشویش اذهان عمومی پابند شده به محضر بازپرس نرسیم؟!

اگر از نیروی انتظامی ،سپاه ودستگاه امنیتی بپرسیم ! این همه فشار بر فعالین مجازی وتلاش برای کنترل رسانه ها برای چیست ؟ چرا به جای پرداختن به کارهایی که ذاتا وظیفه شماست پا در کفش دیگران می کنید ،چه تضمینی وجود دارد که فردا با چشم بند راهی اتاق های بازجویی وبازپرسی نشویم !؟

اگر از مدیران متولی کار واشتغال بپرسیم که اگر آمارهای بیکاری این قدر به واقعیت نزدیک هستند ،پس این همه بیکار در میان خانواده ها چکار می کنند ؟!فردا صبح پیامک "ثنا" خواب از چشمانمان نمی پراند؟

اگر بنویسبم  آقایان نریبون دار ،مداحان و ائمه محترم جمعه ،چرا در تمامی حوزه های تخصصی ورود می کنید ؟چرا براحتی می توانید برعلیه هرکسی حرف بزنید ،تضعیف کنید ،تخریب کنید ،اما نقد به شما مرادف با تخریب دستگاه حاکمیت و دین ومذهب قلمداد می شود !می توانیم پیام تبریک روز خبرنگار شما را امان نامه خود به حساب آوریم ؟!

 اگر از مسئولین حوزه های اجتماعی سوال کنیم که این همه خودکشی محصول چیست ؟چرا روح و روان مردم ما اینقدر آزرده شده که در آنی قصد جان خود می کنند ! به جرم سلب امنیت روانی جامعه  سر از سالن تنگ ونفس گیر دادسرای انقلاب در نمی آوریم ؟!

اگر برای این سوالات پاسخی منطقی بدون توسل به احضار وتهدید ارایه شد ،پس یقین بدانید که چون مسئولین ومجربان برای مردمسالاری وتحقق آرزوهای مشروطه خواهی مردم اهمیت قایلند پس رسانه را ابزار تحقق این مهم می دانند. یعنی اینکه حکمرانی ومدیریت امور در جامعه ما به سمت بهبود شرایط جامعه قدم بر داشته ومسیر درست ومنطقی اش را می پبماید ،اگر غیر از این باشد باید گفت متاسفانه همین مسئولین عزیزی که در روز خبرنگار ،پیام تبریک فرستاده وحرفه ورسالت خبرنگار را می ستایند ،دچار "سندروم حقه بازی "شده اند !یقینا مخاطبین را در جریان نتیجه این محک وصداقت سنجی قرار خواهم داد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
درود بر شما جناب اسدی عزیز!
قلم، تعهد، شجاعت و موضع‌گیری های بی باکانه و انسانی شما را می ستایم. در پناه خدا موفق باشید
فرهنگی
|
Japan
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
ولا دالگ یکی لیت هاوردیه
شیر دالگ حلالت اسدی
درد وبلات بخوره تو سره هر چی قلم به مزد نامرده
آقایان مورد خطاب یه حرف دله مردمه
اگر دروزن، حقه باز، ربارکار و کلاش نین
جواو بین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
آقای اسدی یه سوال هم از خودتون می پرسیدن که اونهمه حمایت از آقا جلالتون واسه کدوم عملکردشان بود.
مدیر پایگاه سلام بر شما
"ذات و کار حرفه ای رسانه همین است . "حمایت و نقد
ما در کنار حمایت از عملکرد ورفتارها در مواردی نیز نقد به عملکردها هم صورت می گرفت.
اینجا هم با دیده منت نقد شما را پذیرا هستیم وبه احترام دیدگاهتان آن را منتشر خواهیم کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
آقای اسدی میشه بگین چی شد سریع مطلب رو اصلاح کردین
مدیر پایگاه سلام 
مطلب اصلاح نشده است وفقط یک نهاد به یخش چالش افزوده شد
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
یاد فیلم بای سیکل ران افتادم !
در ان فیلم مشوقدچرخه سوار افغانی که مجبور بود به خاطر معاش مسابقه ای جانفرسا انجام دهد ، خطاب به تما شاگران میگفت ،: نسیم طوفان میکند

نسیم اسم دوچرخه سوار بود

وحالا ما میگوییم :

اصغر ، اکبر میشود!

جدا دست مریزاد و هزاران درود براین شهامت ، شجاعت برادر اسدی بزرگوار ، که سرافرازمان کردید

درود، درود، درود
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
درود بر جناب اسدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
اگر دادستان ایلام توان و اراده تخریب ویلای غیرقانونی همکارشان (قاضی معروف) در نزدیکی روستای چشمه کبود که در اراضی زراعی و با دهن کجی به قانون در معرض دید همگان بنا شده و روز به روز توسعه می دهند را داشتند آن‌وقت می‌توان به سایر احکام ایشان نیز به دید عدالت‌خواهی نگاه کرد!
دستور تخریب خانه باغ های مردم عادی را میدهند در حالی که قضات بی باکانه در اراضی کشاورزی ویلاسازی میکنند!!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
واقعا همه افراد داریم به سمت پوپولیسی میریم در واقع مشکل از حکومت پوپولیسیمانه که ملتشو به سمتش سوق میده.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
چیزی که معلومه....ما جاسوس خبرنگار داریم....بازجو خبرنگار داریم...امثال شما باندباز خبرنگار داریم...دروغ پرداز خبرنگار داریم...خبرنگار قبل از هر کاری باید سوگند و قسم بخورد که در جهت منافع شخصی هیچ کلمه ای را نشر ندهد...
چیزی که در جامعه ی خبرنگاری ما دفن شده.!!!
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
آقای اسدی
فردی بنام علی درویشی را برای فنی و حرفه ای ایلام برای مدیر کلی معرفی کردن که شرکت تعاونی مصرف کارکنان فنی و حرفه ای ایلام را غارت کرد و اختلاس کرد و پروندش مفتوح است حتی میتوانید از حراست فنی و حرفه ای ایلام بپرسید که تمام شرکت را غارت کرد
از طرف کارکنان فنی حرفه ای ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار