معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از ۸۳ هزار داوطلب آزمون کارشناسی ارشد (در روز اول کنکور) که به پرسشنامه‌ پاسخ دادند، ۹۱ درصد عنوان کرده اند که الزامات و اصول بهداشتی در آزمون رعایت شده است.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 07 August 2020
 
 
                                                   رضایتمندی داوطلبان کنکور ارشد از رعایت اصول بهداشتی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های امروز و بررسی‌های انجام شده، از ۲۲۵ هزار داوطلبی که آزمون کارشناسی ارشد داشته و برای آنها پرسش نامه ارسال شده، ۸۳ هزار نفر به سه سوال پاسخ دادند.

وی افزود: سوال اول این بود که آیا الزامات پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده، دوم اینکه آیا فاصله گذاری‌ها رعایت شده و سوم اینکه آیا عوامل اجرایی ملزم به رعایت پروتکل‌ها بودند.

رئیسی خاطرنشان کرد: پاسخ این ۸۳ هزار نفر به این صورت بود که ۹۱ درصد گفتند که الزامات و اصول بهداشتی در مراحل آزمون رعایت شده، ۸۷.۵ درصد درباره فاصله گذاری جواب دادند که بسیار خوب رعایت شده و ۹۰.۳ درصد درباره این‌که مجریان اقدامات لازم را برای رعایت پروتکل‌ها انجام داده‌اند نیز جواب مثبت داده و این بسیار خوشحال کننده است.

معاون وزیر بهداشت درباره عوامل شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: سه عامل اصلی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. اول شرکت در مراسم عروسی و مهمانی‌ها، دوم عزاداری‌ها و سوم مسافرت‌ها است که بیش از ۸۴ درصد عوامل انتقال ویروس کرونا به خاطر این سه عامل است.

وی گفت: روزانه ده‌ها نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند و پرستاران و پزشکان جان خود را از دست می‌دهند. به خاطر لذت بردن از چند ساعت مهمانی این کار را نکنید و به مهمانی نروید. ثابت شده که مسافرت‌ها در میزان ابتلا و بستری در آی سی یو و مرگ و میر به علت کرونا موثر است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار