مدیرکل روابط عمومی استانداری در گفتگو با تابناک :
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت:در فرایند ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه روابط عمومی و پاسخگویی، تقویت جایگاه مردم و رسانه ها در دستور کار است/اتاق شیشه ای مسئولان آنان را در تیرس چشمان تیزبین مردم و رسانه ها قرار می دهد
کد خبر: ۸۸۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 05 August 2020
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت:در فرایند ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه روابط عمومی و پاسخگویی، تقویت جایگاه مردم و رسانه ها در دستور کار است/اتاق شیشه ای مسئولان آنان را در تیرس چشمان تیزبین مردم و رسانه ها قرار می دهد
 
آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام در گفتگو با خبرگزاری تابناک، ضمن تبریک پیشاپیش ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، از تقویت جایگاه مردم و رسانه ها در ادارات و سازمان‌ها خبر داد و گفت: اگر روابط عمومی را بعنوان حلقه و پل ارتباطی بین مردم و مسیولان در نظر بگیریم قاعدتا برای تکمیل این فرایند نیازمند تقويت جایگاه رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی در سازمان ها و ادارت هستیم.
 
وی در ادامه گفت: برای همین منظور با دستور استاندار محترم ایلام کار ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه روابط عمومی و پاسخگویی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اداره کل روابط عمومی استانداری نیز با طراحی شاخص های ۲۰ گانه نسبت به این مهم اقدام کرد.
 
قیصربیگی در ادامه‌ از ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی استان با شاخص های بیست گانه بعنوان اتاق شیشه ای مدیران یاد کرد و گفت: در این ارزیابی ضمن اینکه سعی شده است با تنوع بخشی و کیفیت بخشی به امور پیش روی روابط عمومی ها، جایگاه این نهاد مهم در سازمان ها و در بین مردم تقویت شود، تلاش می شود با کمک حوزه رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی عملکرد مدیران در تیرس چشمان تیزبین مردم و رسانه ها قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: در این راستا هدف مهم و دیگر ارزیابی عملکرد مدیران در حوزه روابط عمومی تقویت اثرگذاری رسانه ها در جایگاه نظارتی بر کار مدیران است بطوریکه با حمایت این رسالت خطیر اتاق شیشه ای مسئولان‌ شفاف تر می شود.
 
دبیر شورای هماهنگي روابط عمومی های استان ایلام در ادامه ضمن تأکید بر این مطلب که مدیران دستگاه‌های های اجرایی می بایست در این مسیر همه رسانه ها با یک چشم ببینند و تمایزی بین آنها قائل نشوند، اضافه کرد: البته در اجرای برنامه ها بایست مواظبت کرد که روابط عمومی ها در مستند سازی شاخص ها صرفا از یک خروجی و کانال خاص و بصورت تکراری استفاده نکنند. 
 
وی خارج کردن دامنه اطلاع رسانی ادارات از حالت انحصاری هدف دیگر طرح ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: ادارات نبایست در تمام برنامه های خود در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی از یک کانال، سایت و ... یا هفته نامه خاص بصورت انحصاری استفاده کنند بلکه جوری برنامه ریزی نمایند که از ظرفیت و توان حوزه رسانه بصورت عام استفاده گردد.
 
قیصربیگی با اشاره به این مطلب که گزارش هایی در خصوص انحصاری کردن اطلاع رسانی توسط برخی از مدیران دریافت کرده ایم، اضافه کرد: حقیقتا اگر مشخص بشود مدیری برای پنهان کردن ضعف ها و در امان ماندن از انتقاد نسبت به یک رسانه خاص توجه داشته است با این مدیر برخورد می شود.
 
وی افزود: مدیران حتی نبایست یک رسانه را به صرف منتقد بودن از برنامه های خود حذف کنند، انتقاد منصفانه حق همه رسانه ها بوده و پاسخگویی وظيفه ذاتی هر مسئولیتی است اما بایست مواظبت کرد بین انتقاد منصفانه و تخریب مرز باریکی وجود دارد که لازم است همه ما نسبت به این مهم نیز توجه داشته باشیم.
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار