۱۵۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مواکب اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 05 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  نشست هماهنگی اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام صبح امروز(۱۴ مرداد) با محوریت شناسایی ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی استان در راستای فعالیت های این ستاد با حضور نماینده های دستگاه های فرهنگی استان در محل این ستاد برگزار شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در این نشست اظهار کرد: دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف فرهنگی، پشتیبانی و تبلیغی در راستای تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان دارند که هدف از این نشست نیز هماهنگی و شناسایی این ظرفیت ها در راستای تعامل هر چه بیشتر است.

سیدمحمد علوی فر با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها وزیر ساخت های تبلیغی و فرهنگی نهادهای مختلف در سطح استان، یادآور شد: تعامل دو سویه و بهره گیری از ظرفیت ها های مختلف فرهنگی و تبلیغی ادارات موجب تقویت فعالیت های و برنامه های فرهنگی با محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات می شود و به طور قطع نقش مهمی در جمع آوری نذورات و کمک های مردمی در این زمینه دارد.

وی در ادامه با اشاره شناسایی راه ها و ظرفیت های تعامل بین دستگاه های مختلف فرهنگی و ستاد بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: در آستانه عید سعید غدیر و در دهه امامت و ولایت و با توجه به شیوع ویروس کرونا باید برنامه های فرهنگی و تبلیغی مناسبی در راستای ایجاد نشاط و امید آفرینی در سطح جامعه برگزار شود و امید است که در این راستا شاهد تعامل هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی و تبلیغی استان با این ستاد باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام در پایان با تقدیر از فعالیت چشمگیر شهرداری ایلام در ایام اربعین سال گذشته،خواستار هماهنگی لازم جهت تبلیغات و نصب بنر و بیلبورد این ستاد در سطح شهر شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان در سال های گذشته همواره نقش مهمی در تعامل و همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام به ویژه در ایام اربعین حسینی و جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی در بحث بازسازی عتبات عالیات حسینی داشته اند.

 

حجت الاسلام علی چراغی پور با اشاره به اجرای طرح ملی نذر علمدار کربلا در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح استان فعالت دارند که در ماه محرم سال جاری طرح نذر علمدار کربلا در سطح این کانون ها برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این طرح با ارسال پاکت های مخصوص به کانون های مساجد سراسر کشور نذورات اهدایی از طرف اعضای این کانون های فرهنگی و هنری مساجد جمع آوری و جهت بازسازی عتبه مقدسه به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واریز می گردد که تا کنون با 15 استان کشور در این خصوص هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مسئول اسکان و تغذیه مواکب کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان نیز در این نشست گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در ۲ قسمت کمک به بازسازی عتبات مقدسه و در بحث پشتیبانی از اربعین به عنوان کمیته مشارکت های مردمی اربعین فعالیت کند.

«قاسم حقیقت» تصریح کرد: در بحث کمیته مشارکت های مردمی مواکب مردمی و هیئت های مذهبی استان در ایام اربعین، سیل و زلزله و در حال حاضر در ایام کرونا با پخت غذا و تهیه بسته های معیشتی به محرومین خدمات بسیار موثری را ارائه کرده اند.

وی بیان کرد: در روز عید غدیر توسط مواکب سطح استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از 150هزار پرس غذا پخت و در بین مردم خصوصاً نیازمندان سطح استان توزیع می شود.

گفتنی است در این نشست شرکت کنندگان در خصوص تعاملات فرهنگی و تبلیغی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد 50درصد از سهم شهرداری از 30استرابورد تبلیغاتی سطح شهر به صورت رایگان در ایام خاص در اختیار فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار گیرد.

همکاری مستمر نیروی انتظامی استان با ستاد بازسازی عتبات عالیات، استفاده از بیلبورد سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، همکاری و تعامل رسانه های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تبلیغات و اطلاع رسانی، برپایی موکب توسط موسسات قرآن و عترت تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای طرح ملی نذر علمدار کربلا توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد، توزیع ۱۵۰ پرس عذای گرم بین نیازمندان با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از جمله مصوبات این نشست بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار