فرماندار دشتی خبر داد
فرماندار شهرستان دشتی گفت: محدوده پارس شمالی و توسعه میدان‌های گازی فرزاد الف و ب در دشتی واقع و در دستور کار فوری وزارت نفت قرارگرفته است.
کد خبر: ۸۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 03 September 2015
 غلامرضا مهرجو ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی طرح آمایش سرزمین که با حضور کارشناسان در محل سالن اجتماعات فرماندار دشتی تشکیل شد، اظهار داشت: مطالعات آمایش سرزمین در شهرستان دشتی با استفاده از حضور کارشناسان در منطقه و به‌ عنوان سند توسعه‌ای مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: وسعت شهرستان دشتی 5 هزار و 28 کیلومتر بوده و دومین شهرستان استان بوشهر است و از ویژگی‌های برجسته و قابل‌تأمل سکونتگاه‌های دشتی این است که با توجه به وضعیت شهرستان از پراکندگی خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: شهرستان دشتی دارای 91 روستا است که 75 روستای آن دارای سکنه هستند این شهرستان دارای 80 هزار نفر جمعیت است که 70 درصد آن در چهار شهر سکونت دارند و 30 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و 50 درصد جمعیت شهرستان در شهر خورموج مرکز شهرستان زندگی می‌کنند.

مهرجو خاطرنشان کرد: دشتی دومین شهرستان استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عدیده‌ای در رابطه با معادن، دریا، کشاورزی و نیروی انسانی بالقوه‌ای است.

وی ادامه داد: دشتی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است بخش وسیعی از آثار تاریخی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 13 اثر ملی از 150 اثر زیبای تاریخی و طبیعی در شهرستان دشتی ثبت ملی شده است که از آن جمله می‌توان به قله محمد‌خان، قله داراب‌خان، عمارت شیرینه، قله دختر لاور ساحلی، منطقه بنگه، حسینیه و مسجد درازی، امامزاده‌های کبگان و زیارت ساحلی، آتشکده‌ مند و... اشاره کرد.

مهرجو یادآور شد: دشتی با توجه به 25 کیلومتر مرز آبی و وجود گمرک و اسکله بندر لاور ساحلی می‌تواند در عرصه تجارت نقش‌آفرینی کند و سواحل شهرستان موقعیت مهمی برای پرورش آبزیان را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی است و مهم‌ترین تهدیدهایی که امروزه شهرستان با آن مواجه است و متأثر از فضای عمومی کشور بحث تغییر اقلیم و بیلان منفی آب است که بر اثر برداشت‌های بی‌رویه تعادل سفره‌های زیرزمینی به‌هم‌خورده و تعدادی از دشت‌های شهرستان ممنوعه اعلام‌ شده است.

مهرجو یادآور شد: با وجود اینکه که شهرستان دارای مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی فراوان است اما تاکنون سرمایه‌گذاری چشم‌گیری در سطح شهرستان اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در بخش بهداشت و درمان با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته کمبود تجهیزات درمانی بهداشتی در شهرستان وجود دارد و مردم جهت معالجه ناچارند به خارج از شهرستان مراجعه کنند.

مهرجو بیان داشت: پسماند و صنایع دفع زباله از مواردی است که در سطح شهرستان مطرح است اقدامات اولیه صورت گرفته ولی به مرحله نهایی نرسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان دشتی آمادگی کامل دارد تا جهش بزرگی در آن ایجاد شود.

فرماندار دشتی به بخش کشاورزی و کشت گلخانه‌ای در دشتی اشاره کرد و افزود: دشتی در کشت تولید نشاء رتبه اول در استان بوشهر و کشت گوجه خارج از فصل در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: طرح آبیاری تحت‌فشار در شهرستان دشتی شروع‌ شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

مهرجو با بیان اینکه شهرستان دشتی در محدوده پارس سه قرار دارد گفت: محدوده پارس شمالی و توسعه میدان‌ها گازی فرزاد الف و ب در دشتی واقع و در دستور کار فوری وزارت نفت قرارگرفته است.

وی افزود: 3 هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان در محدوده عملیات پارس شمالی قرار دارد.

مهرجو با اشاره به مزیت‌های شهرستان دشتی یادآور شد: دشت پلنگ، کاکی، چاه گاه، باغان و دشت خورموج به‌ عنوان قطب کشاورزی و منابع آبی زیرزمینی مانند رودخانه جاری مند، دشت پلنگ و رودخانه شیرین باغان از مزیت‌های این شهرستان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار