برای نمایندگان ما هم چنین مولفه های مهمترین وبرجسته ترین شاخص برای میزان مقبولیت و موفقیت آنان در ارزبای عملکرد پایان دوره اش ملاک عمل قرار گیرد . اما متاسفانه باید گفت هرگز اینگونه نبوده است .وقتی پای سخنرانی وشعار وگعده های تبلیغاتی به میان می آید ،آنگونه با حرارت از معایب و کاستی های دیگران سخن می گوید که انگار تمامی واحده های اخلاق ومدیریت  را در بهترین دانشگاههای حرفه ای جهان آموحته است ،اما می ببینم که در عمل اینگونه نیست و یک پای عمل همیشه چوبی است !
کد خبر: ۸۸۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲ 03 August 2020

تابناک ایلام::یکی از بدیهی ترین و پیش پا افتاده تر ین انتظارات مردم از مسئولین ؛خواه این مسئول انتصابی باشد خواه انتخابی ،صداقت با مردم ،یکرنگی و انطباق شعارها با رفتارها واعمالشان است .

می خواهم همین مقدمه کوتاه را بیس مطلب جاری قرار دهم ،چرا که یکی از عمده ترین چالش های مدیریتی  حال حاضر کشور ودر سطح گسترده تری در استانه های کوچک با بافت قبیله ای همچون ایلام ؛تزیین مدیریت به شعارهای شیک اما بی پشتوانه ایست که بدترین فرجام را برای امور جاری مردم به ارمغان آورده است .

زمانی مدیر می تواند به معنای واقعی کلمه امور مدیریتی خود را در راستای بهبود شرایط وکمک به مردم در تمامی حوزه ها پیش ببرد که شعار و عمل او یکی باشد ،زمانی رفتار وعمل یک مسئول یا یک مدیر با شعارها وسخنرانی هایش همخوانی داشته باشد ،بیشتر مورد پذیرش عامه قرار می گیرد.

زمانی که یک مدیر به مصداق این شعر " واعظان کین جلوه در محراب ومنبر می کنند ،چون به خلوت می رسند آن کار دیگر می کنند " نباشد ،زمانی که محاسن ،طرز پوشش و تسبیح گردانی و ذکر خوانی ها به عمل درست و اخلاقمند مزین باشد ،قطعا سخنان چنین فردی مورد پذیرش قرارخواهد گرفت و اعتماد عمومی را نسبت به خود جلب خواهد کرد .

زمانی که خروجی های مدیریت و کارکردهایش با شعارها وسخنان زیبایش در مجالس ،محافل و جلسات منطبق بود آنوقت می توان در ارزیابی های واقعی خارج از عرف اداری ،به مدیریت درست،چارچوب دار غنی شده با اخلاق ،مهارت وتخصص نمره قبولی داد.

برای نمایندگان ما هم چنین مولفه های مهمترین وبرجسته ترین شاخص برای تعیین میزان مقبولیت و موفقیت آنان در ارزبای عملکرد پایان دوره اشان ملاک عمل قرار گیرد . اما متاسفانه باید گفت هرگز اینگونه نبوده است .وقتی پای سخنرانی وشعار وگعده های تبلیغاتی به میان می آید ،آنگونه با حرارت از معایب و کاستی های دیگران سخن می گویند که انگار تمامی واحد های اخلاق ومدیریت  را در بهترین دانشگاههای  جهان گذرانده است ،اما می ببینم که در عمل اینگونه نیست و یک پای عمل همیشه چوبی است !

آقای نماینده ای که در دوران تبلیغات انتخاباتی صدای غرش بلند گویت تا پاسی از شب خواب را برمردم در ده خیابان بالاتر حرام  می کرد و از اخلاق و انسانیت دم می زدید ،در آسیب شناسی رفتار وعملکرد اسلاف خویش یک پا متخصص بودید و به درستی در شعار اثبات می کردید که پاشنه آشیل توسعه نیافتگی استان همیشه محروم ایلام ،عدم دلسوزی ،دخالت در انتصابات ،قومی گرایی وقبیله سالاری ،پشت پا زدن به شایسته سالاری و حرکت بر مدار خواسته ها ومنافع اطرافیان ،گرفتار در چنبره سیاسی بازی ها وعدم مطالبه گری مردم از مسئولین است !

حال چه شده که خود جمیع این نقیصه ها را یکجا در کیسه ات همراهی می کنی ؟!تحمل یک نقد ساده را ندارید اما مطالبه گری را ضعف امروز مردم ونخبگان معرفی می کردید ! مگر رسانه ابزار تحقق مطالبه گری نیست ،پس چرا به طرزی عجیب برای رسانه های مطالبه گر شمشیر می چرخانید وقلم وزبان آنان را نشانه گرفته اید!؟

مگر قبیله سالاری آفت توسعه ایلام نبود ؟! پس چرا پایه پرچم شایسته سالاری و عدم تبعیض از بیخ وبن شکسته و علم قوم مداری را برافراشته اید ؟!مگر دخالت در انتصاب مدیران را مذموم ندانسته  و آن را مانع توسعه استان معرفی نمی کردید ؟! پس چرا برای انتصاب فامیلی  اینقدر  خود را به آب وآتش می زنید ؟!

قدری با خود رو راست باشید و با مروری دوباره در شعارها و انطباق آن با رفتار های یکی دوماهه اخیرتان، در خلوت خود به قضاوت بنشینید که واقعا به کجا می روید؟!ببینید کجای کارتان می لنگد !بیچاره مردمی که به شما اعتماد کردند !به جای واگذار کردن یک منتقد به خدا !آنوقت خود را جای توده های مردمی بگذارید که آهشان دمار از روزگار آدم در خواهد آورد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار