در این مبحث بنا نداریم صحت وسقم ادعای مطروحه در خصوص مدرک تحصیلی شهردار ایلام مورد کنکاش قرار داده ،یا اینکه با تشریح  عملکرد شهردار ایلام در مقام دفاع یا به چالش کشانیدن آن ظاهر شویم ،اما بررسی واکنش صدها کامنت انتشار یافته به ادعای این عضو شورای شهر حاوی چند نکته ویک درس بزرگ است که بیس مطلب جاری را تشکیل می دهد .
کد خبر: ۸۸۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 01 August 2020

تابناک ایلام ::امروز مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر ایلام که با تردید در مدرک تحصیلی شهردار ایلام در صفحه اینستاگرام یکی از کانالهای رسانه ای فعال استان انتشار یافت واکنش قابل تاملی در فضای مجازی به همراه داشت .مواضع عمدتا حمایتی مخاطبین این کانال از اقدامات شهردار ایلام نه تنها حاشیه ایجاد شده برای ایشان را کاملا به حاشیه راند، بلکه به نوعی می توان آن را خودزنی این عضو شورای شهر  قلمداد کرد .

در این مطلب بنا نداریم صحت وسقم ادعای مطروحه در خصوص مدرک تحصیلی شهردار ایلام را مورد کنکاش قرار داده ،یا اینکه با تشریح  عملکرد شهردار ایلام در مقام دفاع یا به چالش کشانیدن آن ظاهر شویم ،اما بررسی صدها کامنت انتشار یافته در واکنش به ادعای این عضو شورای شهر ،حاوی چند نکته ویک درس بزرگ است که بیس مطلب جاری را تشکیل می دهد .

نکته اول اینکه ؛اعضای شورای شهر عضو منتحب مردم وبه عنوان وکلای شهروندان باید موضوع حمایت از حقوق شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند ،نه اینکه از طریق طرح حواشی بی حاصل و اخلال در روند خدمت رسانی به شهروندان ایلامی و با تاثیر گذاری منفی بر انگیزه شهردار وهمکارانشان ،موضوع اصلی یعنی خدمات رسانی مورد انتظار به شهر وشهروندان رابه محاق ببرند.

دوم ؛در یکی دو سال اخیر هر بار به دلایلی که احتمالا با توجه به ساختار و  اهداف پنهان  و آشکار  شورای شهر شاهد شکل گیری حاشیه هایی آن هم نه به خاطر دفاع از حقوق شهروندان بلکه به دلیل بروز اختلاف های عمدتا بر سر تقسیم غنائم هستیم واین حاشیه را هم می توان در این بسته گنجانید ،چنانچه این عضو محترم شورای شهر بر عقیده وادعای  خود پافشرده و ابهامی بر مدرک تحصیلی شهردار وارد دانسته است ،بهتر بود بدون کشانیدن این موضوع  به فضای مجازی ،از طریق ابزار قانونی طرح سوال از شهردار نسبت به ابهام زدایی از این موضوع مبادرت می ورزیدند.تا از این طریق رفتار وکارکرد خود را در معرض آسیب جدی قرار ندهند .البته با توجه به آغاز فعالیت غیر رسمی برای انتخابات شورای شهر نباید تاثیر حواشی پشت پرده و نقش اهداف انتخاباتی در جهت دهی به حاشیه اخیر را از نظر پنهان نگه داشت ،موضوعی که حداقل به یک ضد تبلیغ برای این عضو شورای شهر تبدیل شد. 

سوم اینکه ؛طبق قانون شهردار منتخب شورای شهر است و اگر در روند انتخاب ایشان ابهام ادعایی در خصوص مدرک تحصیلی شهردار محتمل به صحت باشد ،این اعضای شورای شهر هستند باید پاسخگوی خبط وخطای خود دراین حوزه باشند وکشانیدن این موضوع به فضای مجازی ،آنهم پس از سه سال از فعالیت شهردار ، نمی توانددرصد کوچکی از قصور شورای شهر کاسته و یا آنان را از اتهام ابرازی تبرئه نماید .کما اینکه حتی در صورت درست بودن این ادعا، نمی توان از این زاویه خللی در روند خدمتگزاری شهردار به شهرو شهروندان متصور بود.

اما نکته پایانی این رویداد و واکنش قابل تامل شهروندان به حاشیه ایجاد شده برای شهردار ایلام درس بزرگی بود که می تواند بعنوان چراغ راه در مسیر خدمتگزاری مسئولین قرار گیرد . درسی از جنس قدرشناسی مردم از خادمانی که خدماتشان برای مردم قابل لمس است ! مسئولین باید به این درک برسند که با وجود سختی ها ومشکلات موجود درمسیر زندگی مردم ،چنانچه یک قدم برای رفاه وآسایش آنان بردارند ،مردم قدر آن یک قدم را می دانند ،حتی اگر خطایی از آنان سر بزند ،به خاطر خدمتگزاری حاضرند از خطاهای آنان چشم پوشی نمایند !همانگونه که با چشم بستن بر حاشیه ادعایی، تنها به تبیین کارکردهای مثبت شهردار ایلام بسنده کردند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ای کاش چند مسئول دیگر مثل شهردارایلام در ایران پیدا میشد.حتما"ایران گلستان میشد
پاسخ ها
مدافع رهبر
| United States |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شهرداری ایلام طالب صادقیان یک تیم بسیار بسیار قوی مجازی دارد که در اینستاگرام و هر سایتی که اسم او را بیاورد سریعا وارد عمل شده و از شهردار دفاع میکنند این تیم مجازی بزرگ را امیرحسین سلیمان نژاد برادرزنش و شبنم سلیمان نژاد خواهرزنش هدایت میکنند و از طرفی خالق صادقیان برادرش ام تیم ارکوازی به راه انداخته و این است که شما دقت کنید هرکجا در فضای مجازی اسم این شخص دروغگو و فریبکار طالب صادقیان مطرح میشود لشکر لشکر ادم میاد از سنگفرشهای بیهوده و یک سری کار سطحی و پوچ این فرد پرادعا دفاع میکند و دیگران هم با خودشان فکر میکنند عجب چقدر شهردار محبوبیت دارد و چقدر ادم خوبی است در صورتیکه که نمیدانند همین شهردار یکی از جرم های خیلی ساده اش طبق کیفرخواست تدلیس در معاملات دولتی است که آنقدر نفوذ داشته که حتی سه نفر از کارمندان شهرداری را وادار به گزارش دروغ و دروغگویی کرده است من قسم میخورم اگر وزارت اطلاعات سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام پشت این پرونده نبودند هرگز کسی نمیتوانست دزدی ها و نفاق و زرنگی این ادم را کشف کند
بخوانید جرم تدلیس در معاملات دولتی چیست؟
تدلیس در معاملات دولتی
هر شخصی عهده‌دار انجام معامله یا ساختن چیزی یا نظارت در ساختن یا امر به ساختن آن برای هر یک از ادارات و سازمانها و‌موسسات مذکور در ماده (۵۹۸) بوده است به واسطه تدلیس در معامله از جهت تعیین مقدار یا صفت یا قیمت بیش از حد متعارف مورد معامله یا تقلب‌در ساختن آن چیز نفعی برای خود یا دیگری تحصیل کند، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا پنج سال محکوم خواهد شد.
احتمالا این سنگفرش کردن ایلام! و خالی کردن حساب شهرداری در حالیکه سه ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده است یه جای کارش میلنگد !....خیلی از مغازه دارها سر همین سنگفرشهای غیراصولی و البته الکی به خاک سیاه نشستن
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اگه با مدرک کار ایران درست می شد با وجود این همه دکتر بی سواد باید ایران گلساان بود .مدرک شهر را نمی سازد این شهردار است که با ایده های ناب وتخصصش چهره شهر را دگرگون کرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
درود بر شهردار ایلام ..اقدامات شهردار ایلام با تمامی ده های اخیر برابری میکند. این حشایه سازی برای چیست ؟بگذارید کارشان را انجام بدهد. ما مدرک می خواهیم چکار ؟! مهم خدمت است که انجام می گیرد.
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
جریان مدرک چی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سلام
سوال درباره مدرک بوده نه عملکرد شهردار جناب نویسنده
فکر کنم سوال رو نخوندین؟؟؟
این عضو شورای شهر هم گفته من نمی دانم مدرک شهردار چیه و از خودش سوال بپرسین حالا شما برداشت کردین خودزنی یعنی اطلاع نداشتن از یک موضوع خودزنی حساب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ظاهرا حتی شما جواب عضو شورا را هم نخواندین
به نظرم جای به حاشیه راندن سوال -شما که قلم پاکی دارین بپرسین مدرک شهردار چیه؟ اگر راست گفته که دکترا دارن که بسیار عالی و ابهام اتبرطرف میشه و اگر دروغ گفتن و مدرک دکترا ندارن از افکار عمومی عذرخواهی کنن .تمام.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
تنها راه پیشرفت کشورمان غیراز فسادمالیش اینه که هر مدیری کارشو بلده و درست کار میکنه را از هر سو تخریب میکنیم .
دلیلش هم تاکنون کشف نشده حسودیه یا مدیر خوب کم داشتیم یا دوست نداریم کسی کاربلد باشه یا مخالف پیشرفتیم یا مسائل قومی و قبیله ای .
الله اعلم.

نترسین طالب صادقیان چشمش به مجلس نیست عشقش فقط خدمت راستین به ایلامه.
خان نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
از وقتیکه ایلام تبدیل به شهر شده وشهردار داشته بجرات قسم میخورم هیچ شهرداری 40 درصد کارآیی ،صداقت، توانایی،شهامت آقای صادقیان نداشتن و کسانیکه باهاش مشکل دارن بخاطر اینه که ایشان ارکوازیه و میترسن که دور بعد برای مجلس شرکت کنه.
ولی متاسفانه استان ایلام این شانسو نداره که طالب خان سکان مجلسشو در دست بگیره .
در ضمن داشتن یا نداشتن لقب دکتر برای طالب خان ارزشی نداره ،دانشجوهاش یا کسانی اون را میشناسن این مطلبو واقعا میدانن.
به امید روزها و پستهای بهتر ودرخور طالب صادقیان.
پاسخ ها
قاضی
| United States |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
بله برای شما که سلیمان نژاد هستی و اسمت را کردی خان نژاد ؛) بایدم اینجوری کاسه لیسی شهردار بکنی چون باهم هاپولی میکنید و دستتون در یه کاسه هست
وگرنه که طالب صادقیان جز سنگفرش غیراصولی فکر نکنم کارشاقی کرده باشه
بهش بگو بزنه اینبار دیگه نمیگذرد :)
با مدرک چپاول و فریبکاری اش رو شده فایده نداره این بازی های مجازی و کامنتهای پرسوز و گداز حامیان ارکوازی و فامیل زنش :) کارش تمامه پخ پخ
مدافع رهبر
|
United States
|
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
شهرداری ایلام طالب صادقیان یک تیم بسیار بسیار قوی مجازی دارد که در اینستاگرام و هر سایتی که اسم او را بیاورد سریعا وارد عمل شده و از شهردار دفاع میکنند این تیم مجازی بزرگ را امیرحسین سلیمان نژاد برادرزنش و شبنم سلیمان نژاد خواهرزنش هدایت میکنند و از طرفی خالق صادقیان برادرش ام تیمی قوی از قوم ارکوازی را هماهنگ کرده وبه راه انداخته و این است که شما دقت کنید هرکجا در فضای مجازی اسم این شخص دروغگو و فریبکار طالب صادقیان مطرح میشود لشکر لشکر ادم میاد از سنگفرشهای بیهوده و یک سری کار سطحی و پوچ این فرد پرادعا دفاع میکند و دیگران هم با خودشان فکر میکنند عجب چقدر شهردار محبوبیت دارد و چقدر ادم خوبی است در صورتیکه که نمیدانند همین شهردار یکی از جرم های خیلی ساده اش طبق کیفرخواست تدلیس در معاملات دولتی است که آنقدر نفوذ داشته که حتی سه نفر از کارمندان شهرداری را وادار به گزارش دروغ و دروغگویی کرده است من قسم میخورم اگر وزارت اطلاعات سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام پشت این پرونده نبودند هرگز کسی نمیتوانست دزدی ها و نفاق و زرنگی این ادم را کشف کند
بخوانید جرم تدلیس در معاملات دولتی چیست؟
تدلیس در معاملات دولتی
هر شخصی عهده‌دار انجام معامله یا ساختن چیزی یا نظارت در ساختن یا امر به ساختن آن برای هر یک از ادارات و سازمانها و‌موسسات مذکور در ماده (۵۹۸) بوده است به واسطه تدلیس در معامله از جهت تعیین مقدار یا صفت یا قیمت بیش از حد متعارف مورد معامله یا تقلب‌در ساختن آن چیز نفعی برای خود یا دیگری تحصیل کند، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا پنج سال محکوم خواهد شد.
احتمالا این سنگفرش کردن ایلام! و خالی کردن حساب شهرداری در حالیکه سه ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده است یه جای کارش میلنگد !....خیلی از مغازه دارها سر همین سنگفرشهای غیراصولی و البته الکی به خاک سیاه نشستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار