مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام؛
مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام، گفت: سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام در حال احداث است.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 31 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی  پوراحمد گفت: ساخت سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سال‌هاست که به دلایلی از جمله عدم تخصیص آب، مشکلات و محدویت‌های مندرج در موافقت نامه اجرایی نشده بود که با پیگیری‌ها، حمایت استاندار و مساعدت وزیر نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی است.

وی افزود: این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب، علاوه بر تامین اهداف خود، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام، بیان داشت: وزارت نیرو در این طرح و سایر طرح‌های توسعه منابع آب استان به نحو بسیار مطلوبی به وظایف خود عمل کرده و در وضعیت فعلی با توجه به شرایط مالی دولت باید برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح به سمت سایر روش‌های تامین منابع مالی حرکت کنیم و در این راه حمایت استاندار و همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز است.

 پوراحمد در ادامه ضمن تشکر از همراهی اهالی روستاهای محدوده سد تاکید کرد: به محض تامین اعتبار تملک اراضی و مستحدثات روستاها را با اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ سد چناره بر رودخانه‌ای به همین نام در حد فاصل استان‌های ایلام و کرمانشاه، در ۲۴ کیلومتری اسلام آباد و ۲۵ کیلومتری سرابله قرار دارد./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
کار احیای این سد را میرزایی بیچاره با کمترین تبلیغات و منم منم انجام داد، از فردا همه صاحبش میشن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
کار احیای این سد را میرزایی بیچاره با کمترین تبلیغات و منم منم انجام داد، از فردا همه صاحبش میشن!
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خخخخ... حتما از جیبش پرداخت کرده!!!!
کدوم مسئول مفت خور کاری کرده ایشون دومیش شدن!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار