براساس  پیگیری های خبرنگار ما در خصوص واقعیت ایجاد این پارک ملی پروپیلن از سوی مسئولین هلدینگ ایرانیان اینگونه روایت شده است که مسئولین این هلدینگ با بررسی اولیه وجانمایی برای  اجرای این پروژه صنعتی ،بنابر توجیهات فنی واقتصادی دشت فعلی بین بخش صالح آباد و مهران را بدینمنظور انتخاب نموده اند .
کد خبر: ۸۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 27 July 2020

تابناک ایلام:: هفته گذشته شاهد انتشار خبر امیدوار کننده ای در سطح فضای مجازی ورسانه ای استان ایلام بودیم ،خبر هم این بود " پارک ملی پروپیلن با مشارکت هلدینگ ایرانیان وبخش خصوصی "در استان ایلام ایجاد می شود .چنانچه این اتفاق صنعتی در استان رقم بخورد قطعا نتیجه مطلوبی از حیث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده های استان بر جای خواهد گذاشت.

بر این باوریم چنانچه این موضوع با جدیت وپیگیری مسئولین و تعامل وهمکاری آنان و همراهی نمایندگان استان در مجلس البته بدون سهم خواهی منطقه ای به وقوع بپیوندد و از حالت  تبلیغاتی و کاغذی خارج شده وجنبه عملیاتی وعینی به خود بگیرد قطعا در آینده نه چندان دوری شاهد انقلابی در حوزه صنعت پتروشیمی وصنایع پایین دستی آن در استان خواهیم بود .

لذا از اینکه این طرح می خواهد دراستانمان شکوفایی ایجاد کند بسیار خرسنیدم واین بطن ماجراست ،اما  پیگیری وایجاد این طرح بزرگ صنعتی حاوی یک حاشیه بزرگتر هم است که درست همانند دوران  اجرای طرح پتروشیمی فعلی ایلام ،تلاش یکی از نمایندگان استان برای قالب نمودن آن در زادگاه خود جای تامل والبته سوال جدی دارد .

براساس  پیگیری های خبرنگار ما در خصوص واقعیت ایجاد این پارک ملی پروپیلن از سوی مسئولین هلدینگ ایرانیان اینگونه روایت شده است که مسئولین این هلدینگ با بررسی اولیه وجانمایی برای  اجرای این پروژه صنعتی ،بنابر توجیهات فنی واقتصادی دشت فعلی بین بخش صالح آباد و مهران را بدینمنظور انتخاب نموده اند .

اما با اصرار وفشار نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی به مسئولین هلدینگ وهمچنین مسئولین استان ایلام ، اراضی روستای گله جار برای اجرای این طرح تعیین می گردد. که این موضوع هم با شعارهای نماینده محترم در تضاد وتباین است که خود را نماینده تمامی حوزه انتخابیه واستان معرفی می کند ،هم اینکه توازن صنعتی و توسعه استان را بر هم خواهد زد.

گرچه بر این باوریم که توسعه هر نقطه از استان ایلام توسعه تمام  استان  به حساب می آید ،اما در عین حال باید مقوله رعایت توازن منطقه ای را نیز مد نظر قرار داد . مضافا اینکه نمایندگان محترم ایلام باید به این نکته اهتمام داشته باشند که در حال حاضر نماینده تمام مردم استان و حوزه انتخابیه وحتی حامیان رقبای آنان نیز می باشند.

متاسفانه در سالیان گذشته موضوع بسیار ضد توسعه ای در استان ایلام باب شده  که نمایندگان بدلیل وابستگی قومی وایلی تمام تلاش خود را برای رونق منطقه منتسب به ایل وتبار خویش متمرکز نموده واین موضوع توسعه نیافتگی مناطق مختلف استان را رقم زده است .

به هرحال دوره های گذشته تلاش شد و شرکت پتروشیمی ،گاز و شهرک صنعتی در بخش چوار احداث شد و تاحدودی این منطقه به قطب صنعتی استان تبدیل شده است ،قرار نیست چون نماینده استان منتسب به این منطقه است حق توسعه دیگر مناطق را تضییع و به ایل و طایفه خود اختصاص دهد .دیگر مناطق استان هم حق توسعه دارند وقرار نیست هر طرح بزرگی به این منطقه اختصاص یابد ! دیگر مناطق هم حق دارند از مواهب توسعه ای بهره مند شوند !گناه دیگر مناطق نیست که چون نماینده منتسب به ایل وتبار آنان نیست باید در حسرت یک طرح باقی بمانند!

شفاف وصریح می گوییم ،چنانچه استاندار ایلام و مسئولین مربوطه بدون نگاه به توازن منطقه ای ورعایت حقوق دیگر  مناطق استان تسلیم فشارهای نماینده شده و این طرح را از محل تعیین شده از سوی هولدینگ ایرانیان یعنی از صالح آباد به چوار جابجا نمایند باید پاسخگوی تبعات این بی عدالتی ،تبعیض و ایل سالاری آشکار باشند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
بیایین تو دوشرکت بزرگ پتروشیمی و پالایشگاه آمار بگیرین چند درصد مردم چوار مشغول بکارن.
آقای اسدی وجدان هم چیز خوبیه دود و آلودگی برای شهر چوار باشه ولی منافعش برای جای دیگه؟
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
واقعا اگه بسطامی اینکارو کرده واقعا رایهاش نوش جانش
ایوانی کلهر
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
بهترین کار رو میکنن , دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
حداکثر توان نمایندگان استان در تمام چهار دهه گذشته دخالت در جابجائی غیر اصولی مدیران و رؤسای ادارات در سطح استان، جابجائی غیر اصولی اعتبارات در سطح استان! جابجائی پروژه ها در سطح استان!!، و سفارشات استخدام در سطح استان بوده است که بیشتر از آنکه نمایندگان به سود استان باشند فقط به ضرر استان بوده اند از همتی و آذر گرفته تا فلاحی و بسطامی!!!
نمایندگان ما اگر توان دارند همین جابجایی ها را در سطح ملی انجام دهند!! همانگونه که نمایندگان سایر استان ها انجام می دهند!
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
خدمت دوستان محترمی که این کار رو تقدیر می کنن، عرض کنم که این آقای بسطامی یا هر کسی که نماینده میشن و به تخت می نشینند با رای مردمی که ازشون التماس میکردید رای بدهند به اینجا رسیده اند، بعدش هم اینکه یک نماینده باید فرا قومی و فرا شخصی باشد، باید از کارهای نمایندگان قبلی عبرت گرفت و فقط برای خود و اطرافیان کار نکند
خود این نماینده در مجلس قسم یاد کرده که از مسئولیتش سوء استفاده نکند اما متاسفانه ....
این طرح مربوط به مهران است و باید به مهران برگردد
اگر وجدانی باشد
چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دوست محترم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه.
شما مهرانیا میدان نفتی .پایانه مرزی، اربعین و منطقه آزاد دارین این طرح که واقعا فرزندخوانده چواره را برای چوار بذارین.
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
درجواب آقای چوار جهت استحضاز میدان نفتی برای همه منفعت داره الا مهرلانی ها و بومی ها بر عکس پتروشیمی چوار . پایانه مرزی چ منفعتی برای مردم داره جز عبور و مرور ماشین های حمل بار و مسافر بدون بهره اقتصادی اربعین که یک ماه مهران را قفل میکنه به جز بهره معنوی هیچ سودی برای مردم ندارد و منطقه آزاد که فقط اسمش رو مهرانه فقط اسمش که بدببخت کرده جوانان را و قیمت مسکن و زمین را به فلک برده ..
چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
داداچ مهرانی حالا بیا خسارت اینها را چوار بگیر واگه توانائیشو داری پتروشیمی یا پالایشگاه را بار بزنیم به مهران.

اگه از آشناهاتون تو چواره آمار اشتغال چواریها را از این دو شرکت بگیر .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
دیروز یکنفر از مردم شهر صنعتی چوار که جولانگاه اشتغال تمام ایلات و شهرستانها شده غیراز خودش تو سد سیمره بر اثر حادثه کاری جان سپردن.
واقعا ننگ بر مدیران شهرچوار
ننگ بر مدیران شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه
ننگ بر مدیران شهرک صنعتی چوار که شرکتهاش تو زمینهای پدری این مرحوم ساخته شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار