کد خبر: ۸۷۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 23 July 2020
تابناک/رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به برداشت ۸۰ درصدی برنج به‌صورت مکانیزه در شالیزارهای این شهرستان گفت: برداشت برنج به‌صورت مکانیزه باعث کاهش هزینه تولید و سفید شدن برنج می‌شود.
توجه کشاورزان گیلانی به کشت دوباره برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود اسدی‌پرور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های کشور را تولید می‌کند، اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط زیست‌محیطی و خاکی حاصلخیز و آب و هوایی مناسب دارای شرایط خوبی به لحاظ کاشت انواع برنج بوده و با قاطعیت می‌توان گفت به‌نوعی مرغوب‌ترین برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی با اشاره بر خوشه‌دهی ۹۰ درصدی برنج در شهرستان رشت گفت: بر اساس اطلاعات موجود، برنج شالیزارهای رشت در وضعیت بسیار خوبی بوده و بیشتر شالیزارها در نزدیکی زمان برداشت برنج هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به برداشت ۸۰ درصدی برنج به‌صورت مکانیزه در شالیزارهای این شهرستان افزود: برداشت برنج به‌صورت مکانیزه باعث کاهش هزینه تولید و سفید شدن برنج می‌شود.

اسدی پرور با اذعان به اینکه کشت دوم در شالیزارهای گیلان منجر به رشد اقتصادی منطقه می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین راه برای افزایش سطح درآمد کشاورزان گیلانی و رشتی انجام کشت دوم و پرورش راتون در شالیزارها است که خوشبختانه امسال هم این امر و حتی بیشتر از سال گذشته در رشت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به دلایل رغبت کاشت راتون در شالیزارهای گیلان بیان کرد: امسال در ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای رشت راتون کشت می‌شود زیرا کشت راتون بسیار کم‌هزینه‌تر از تولید برنج بوده و علیرغم کم‌هزینه بودن گران‌تر از برنج به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار