معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس آخرین نتایج پایش و کنترل ذرات گرد و غبار دو شهرستان مهران و دهلران همچنان در وضعیت بحران با روند پایداری به سر می برند.
کد خبر: ۸۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 September 2015
علی طاهر سارایی گفت: براساس بررسی های لحظه ای وضعیت ذرات معلق گرد و غبار در هوای شهرستان مهران یک هزار و 280 و دهلران نیز 763 میکروگرم در متر مکعب است.
وی افزود: در شهرستان ایلام نیز وضعیت ذرات معلق موجود در هوا 178 میکروگرم در متر مکعب با موقعیت هشدار و روند کاهشی است اما در دیگر نقاط استان گرد و غبار فروکش کرده و وضعیت آسمان این مناطق از صبح امروز بصورت عادی درآمده است.
سارایی پیش بینی کرد که وضعیت گرد و غبار در همه نقاط استان تا عصر امروز روندی کاهشی به خود گرفته و به مرور از سطح استان خارج و شرایط عادی شود.
پیش بین اداره کل هواشناسی استان ایلام نیز گفت: هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان دهلران و آبدانان یک و مهران 2 هزار متر است که کمترین میزان دید افقی در استان است.
مجتبی میهن پرست افزود: در دیگر نقاط استان نیز میزان دید افقی با توجه به کاهش غلظت گرد و غبار افزایش یافته و هم اکنون این میزان در شهر ایلام به هشت هزار متر رسیده است.
وی پیش بینی کرد وضعیت گرد و غبار در مناطق شمالی استان بویژه شهر ایلام تا ظهر امروز بطور کامل کاهش یابد و در مناطق غربی و جنوبی استان همچون مهران و دهلران نیز روند تضعیف گرد و غبار با تاخیر زمانی 12 ساعته از امشب انجام گیرد و فردا آسمان استان ایلام عادی شود.
توده گرد و غبار از شامگاه دوشنبه وارد آسمان مناطق مختلف استان ایلام شده و هوای این مناطق را تحت تاثیر خود قرار داده بطوریکه شامگاه سه شنبه آلودگی هوا به بالاترین سطح خود تا 11 برابر حد مجاز رسید و موجب تعطیلی ادارات شهرستان مهران و همچنین شروع با تاخیر دو ساعته فعالیت ادارات در سایر شهرستان های این استان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار