چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد دانش آموزی روز شنبه درآیینی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ 28 February 2015

به گزارش ایرنا در این جشنواره فیلم های کوتاه آموزشی برای دانش آموزان شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت به نمایش گذاشته می شود.

سرپرست آموزش و پرورش ورامین در حاشیه افتتاحیه این جشنواره در کانون هدایت این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره فیلم رشد جشنواره ای سینمایی است که هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و دفتر تأمین رسانه های آموزشی این وزارتخانه برگزار می شود.

مجید تاجیک افزود: این جشنواره قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران است که محور اصلی آن به بررسی آثار علمی آموزشی با نگاه به امور درسی اختصاص دارد.

وی گفت: جشنواره مزبور تلاش دارد تا با نگاهی هنرمندانه به مسائل آموزشی و پرورشی، مفاهیمی قابل درک و فهم را به مخاطبین خود ارائه و با بهره گیری از ظرفیت ویژه این هنر و ترکیب کردن آن با علم و دانش در پیشبرد اهداف آموزشی گام های موثری بردارد.

تاجیک افزود: در چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد شهرستان ورامین ، بیش از 70 فیلم کوتاه آموزشی داخلی و خارجی برای دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به مدت پنج روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره فیلم رشد برای نخستین بار در سال 1342 با نام جشنواره بین المللی فیلم های آموزنده برگزار شد و با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی اجرای نخستین دوره آن در دوره پانزدهم در 12 اردیبهشت 1364 برگزارو از دوره بیستم نام این جشنواره به جشنواره بین المللی فیلم های آموزش و تربیتی رشد تغییر کرد و اجرای آن از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان ها و دیگر شهرهای کشور نیز صورت گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار