صبح امروز با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) نخستین دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت پردیس دانشگاهی امام علی (ع) منطقه امیرآباد بخش لاریجان آمل افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 31 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل،با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) نخستین دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت پردیس دانشگاهی امام علی (ع) منطقه امیرآباد بخش لاریجان آمل افتتاح شد.
این دانشگاه که دانشجویان کشورهای اسلامی و شیعیان مسلمان در آن مشغول تحصیل هستند، در جوار مزار پنج شهید گمنام احداث شده است و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) نیز صبح امروز با ورود به دانشگاه اهل‌بیت (ع)، به اتفاق هیئت همراه، دقایقی بر مزار شهدای گمنام حاضر شدند و پس از قرائت فاتحه همچنین ابراز خشنودی از فضای معنوی دانشگاه، از بخش‌های مختلف این مجموعه دانشگاهی بازدید کردند.
مسئول امور فرهنگی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) پردیس امام علی (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان آمل اظهار کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) در کشور بوده که فقط در زمینه جذب دانشجویان خارجی مسلمان و شیعه مشغول فعالیت است.
ایمان شمس با اعلام اینکه پردیس دانشگاهی امام علی (ع) در منطقه لاریجان و در جوار آرامگاه شهدای گمنام فعالیت خود را آغاز کرده تا فضای آن زیبا، معنوی و بانشاط باشد، افزود: ریاست این واحد دانشگاهی بر عهده سید ابوالحسن مخزن‌موسوی است، دانشجویان اعم از برادر و خواهر از کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش، مالزی و هند در حال تحصیل هستند.
وی گفت: 100 دانشجو، دوران تحصیل خود را آغاز کرده‌اند اما در مجموع، این دانشگاه حدود 400 دانشجوی خارجی مسلمان و شیعه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار