همزمان با آخرین روز از هفته دولت خانه بهداشت روستای انصارالام ومرکزسلامت جامعه کوی خاتم(ص) با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 31 August 2015
همزمان با آخرین روز از هفته دولت خانه بهداشت روستای انصارالام ومرکزسلامت جامعه کوی خاتم(ص) با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارمهر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بعداز ظهریکشنبه در آیین افتتاح خانه بهداشت روستای انصارالام ومرکزسلامت جامعه کوی خاتم(ص) با بیان اینکه با رویکرد مناسب دولت در بحث سلامت شاهد اجریا طرح تحول نظام سلامت در کشورهستیم، افزود: یکی از حوزه های این نظام مربوط به ساختار فیزیکی واحد های اردائه دهنده خدمات بهداشتی می باشد که در این راستا مهمترین آن بهسازی و نوسازی خانه های بهداشت مناطق محروم است.

حسین عرفانی با اشاره به اینکه در طی دو سال گذشته هزار باب خانه بهداشت درسطح کشور افتتاح شد، اظهارداشت: از این میزان ۸ باب در استان همدان بوده است.

وی با تاکید براینکه در سال جاری نیز تاکنون ۵۰۰ خانه بهداشت در سطح کشور افتتاح و مشغول فعالیت شده‌اند عنوان کرد: تا پایان سال جاری نیز ۵۰۰ باب خانه بهداشت در کشور به بهره برداری می رسد مه از این تعداد ۱۹ باب سهم استان همدان است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان هم دراین مراسم با اشاره به اینکه زمین خانه بهداشت روستای انضار الام توسط حاج غلامعلی رمضانی وقف شده است، گفت: این خانه بهداشت با زیر بنای ۹۶ متر مربع ۲هزارو ۹۶۱ نفر را تحت پوشش قرار می دهند.

بابک یوسفی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۵ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز این خانه بهداشت هزینه شده است، افزود:هزینه عمرانی خانه هبداشت روستای انصار الامام ۱۳۵ میلیون تومان و هزینه تجهیز آن ۳۰میلیون تومان بوده است که از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در دهه فجر سال ۹۳ کلنگ زنی و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید اظهارداشت:۳ بهروز دراین خانه بهداشت آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

بابک یوسفی در ادامه به افتتاح مرکز سلامت حامعه کوی خاتم (ص) هم اشاره کرد وبا بیان اینکه ساختمان این مرکز نوسازی شده است، عنوان کرد: این مرکز در گذشته با عنوان خانه بهداشت امام محد باقر(ع) در منطقه ششصد دستگاه فعالیت می‌کرد که ساختمان آن ۴۰ سال پیش ساخته و فرسوده شده بود.

وی زیر بنای بازسازی شده این مرکز را ۳۳۵ متر مربع با مجموع هزینه ۳۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآورشد: از این میزان اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان هزینه عمرانی و ۷۰ میلیون تومان هم هزینه تجهیزات است که از محل اعتبارات داخلی تامین شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه در این مرکز واحد هایی همچون پزشک، مامایی، بهداشت محیط و حرفه ای، مراقبت سلامت فعال است، گفت: جمعیت شهری تحت پوشش مرکز سلامت جامعه کوی خاتم (ص) ۱۲هزارو ۶۵۱ نفر است.

لازم به ذکر است که در آخرین روز از هفته دولت به طور همزمان اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان همدان با اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار