کد خبر: ۸۶۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴ 14 June 2020

مدیرکل بهزیستی مازندران از پرداخت مستمری به خانواده های مددجوی دارای فرزند دو و سه قلو در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، فرزاد گوهردهی گفت: در حال حاضر ۱۴۳ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۲۸۴ خانوار دارای فرزند دوقلو در دهک کم درآمد جامعه زیرمجموعه بهزیستی مازندران قرار داشته و به حساب هر خانوار ماهانه ۴۰۰ هزارتومان مستمری واریز می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: بر اساس آمار کشوری از سال ۹۳ تا ۹۷ سالانه بین یک میلیون و ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تولد ثبت شده که حدود ۳ درصد از آن ها بیش از یک قلو و نیم درصد سه قلو به بالا بودند. یعنی سالانه در کشور حدود ۲۰ هزار تولد دو قلویی داشته و هر سال ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعیت ایران اضافه می شود.

فرزاد گوهردهی گفت: همچنین سالانه ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی و ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی در کشور ثبت می شود که بر اساس دستورالعمل به خانواده های دارای فرزند چندقلو که مشکل معیشتی دارند، ماهانه کمک های معیشتی برای آن ها در نظر گرفته شده و این حمایت ها از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه با توجه به اطلاعات خانوار های استان به دهک های یک تا سه درآمدی متوسط و روبه ضعیف، فصلی و دهک ضعیف ماهانه مستمری پرداخت می شود افزود: بقیه این افراد پردرآمد ها را تشکیل داده که مستمری دریافت نمی کنند.

گوهردهی تصریح کرد: ۲۸۰ خانواده دو قلویی هم در استان جز دهک های بالا لوده و مستمری بگیر نیستند، ۲۵ خانوار بین دهک متوسط و ضعیف نیز، فصلی ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار