کد خبر: ۸۶۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 10 June 2020

استمرار کیفی آموزش امری ضروری است

تابناک/استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استمرار کیفی آموزش امری ضروری است، گفت: دانش‌آموزان ما سرمایه‌های آینده ایران هستند لذا باید کاری کنیم که خسارت‌های‌مان در آموزش و تربیت کمتر شود تا قطار پیشرفت در مسیر توسعه و شکوفایی راهش را ادامه دهد.

ارسلان زارع امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و کوشش فرهنگیان در ایام شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: معلمان در ایامی که مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و شعار "تعطیلی مدارس تعطیلی آموزش نیست" را محقق کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مجموع اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش برای جبران کلاس‌های حضوری قابل تقدیر است، افزود: اجرای شبکه شاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار بزرگی بود که با فراگیری گسترده همه دانش‌آموزان و معلمان توانست خدمات ارزنده‌ای را ارائه کند. گرچه بستر این موضوع، توان و تهیه ابزار ممکن است به سختی صورت گرفته باشد اما باید کاستی‌ها را شناسایی شناسایی و موانع را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در جهان ارتباطات نیاز است از ابزار و تکنولوژی در آموزش بیشتر بهره ببریم، گفت: با وجود ارتباطات می‌توانیم در فصل تابستان فضا و نوعی آموزش و یادگیری را دنبال کنیم. یکی از پیامدهای کرونا تغییر برخی از فرآیندهای زائد و متداول شدن استفاده از بستر فضای مجازی خصوصا در آموزش بود.

زارع ادامه داد: باید برای شروع سال تحصیلی پیشرو کاستی‌ها را رفع کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم زیرا بر اساس هشدارهای سازمان جهانی بهداشت و همچنین متخصصین بهداشت و درمان در سراسر دنیا، ویروس کرونا همچنان همراه ما هست. باتوجه به اینکه باید از پاییز کلاس‌های درس برگزار شوند ممکن است برخی از کلاس‌ها نیاز به حضور فیزیکی و انبوه دانش‌آموزان نباشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استمرار کیفی آموزش امری ضروری است، تصریح کرد: دانش‌آموزان ما سرمایه‌های آینده ایران هستند لذا باید کاری کنیم که خسارت‌های‌مان در آموزش و تربیت کمتر شود تا قطار پیشرفت در مسیر توسعه و شکوفایی راهش را ادامه دهد.

وی با اشاره به افزایش مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش، بیان کرد: یکی از رخدادهای مثبت آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان این بود که میزان آمادگی و مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش دوره کرونا بیش از گذشته بود و این کار ارزشمند باید ادامه داشته باشد.

زارع با اشاره به برگزاری آزمون حضوری پایه دوازدهم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهمی رشته‌های نظری، کارودانش، فنی و حرفه‌ای در 239 حوزه اجرایی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند؛ با توجه به اینکه برگزاری امتحانات نهایی عزت آموزش و پرورش است و نباید کم دقتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار