عبداله تقی پور با اشاره به عزم شورای پنجم‌ برای‌ تکمیل‌ خط یک قطار شهری تبریز گفت: امروز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم است و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 07 June 2020

به گزارش تابناک تبریز؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر خود تصریح کرد: اگر بخواهیم خط یک را به بهره برداری برسانیم و خطوط چهارگانه راه اندازی شود دیگر نیازی به صرف‌ بسیاری از هزینه‌های مسیر گشایی و امثال آن نیست.

وی افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه‌ کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد زمان انتظار کاهش یابد.


تقی پور اضافه کرد: گسترش پاره‌خط ها باید اولویت حمل ونقل عمومی باشد.
وی با بیان اینکه خط دو تعطیل بود و دو تی‌بی‌ام در این خط بیکار است و تعطیلی هر روز دستگاه‌ ها به ضرر تبریز است.
عبداله تقی پور اظهار داشت: خط پنجم‌ قطار شهری تحت عنوان قونقا‌ به راه‌ آهن‌ در کمیسیون‌ و شورا بررسی‌ نشده‌ است.


وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است گفت: با وجودیکه این مبلغ از بانک شامل سود می شود اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمی‌توانیم از سرمایه گذاری‌های انجام شده در مترو استفاده کنیم تامین نیاز‌ خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد .
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: براساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.
غلامحسین مسعودی ریحان در پایان این تذکر پرسید: درحالی که مترو پول دارد نباید شاهد تعطیلی خط دو و تعدیل نیرو باشیم، آیا در تحقیقات خود علت این تعدیل را متوجه شدید؟
تقی‌ پورپاسخ داد: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هرمقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است
وی اظهار داشت: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلند مدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار