دکتر رابین ایوانز، متخصص پوست می‌گوید: اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، همان آرایشی که برای پوشاندن چین و چروک و لکه‌های پوستی استفاده می‌کنید، باعث بدتر شدن آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 04 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر ادی مارتینز متخصص پوست، به Vanguard گفت: آرایش بیش از حد می‌تواند پوست را در معرض مقدار قابل توجهی از مواد شیمیایی و سموم قرار دهد. مواد شیمیایی موجود در رژ لب، مداد چشم و ریمل می‌توانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

خوشبختانه، آرایش نکردن (حتی فقط هر چند ماه یکبار) می‌تواند برای پوست ما شگفت‌انگیز.
در این مقاله از the list به این مطلب که چه اتفاقی برای چهره شما می‌افتد هنگامی که آرایش نمی‌کنید، می‌پردازیم.

منافذ پوستی شما کوچکتر به نظر می‌رسند
گونه‌های سرخ و برنز ممکن است زیبا به نظر برسند، اما در زیر سطح، این ذرات ریز آرایش با هر سایش در منافذ ما جمع می‌شوند. در کنار همه آلاینده‌های هوا که پوست ما هر روز در معرض آن‌ها قرار می‌گیرد، گرد و غبار ایجاد شده و باعث می‌شود منافذ مسدود شده و به مرور زمان بزرگ شوند. اگرچه هیچ کاری برای تغییر اندازه منافذ نمی‌توانید انجام دهید، نداشتن آرایش (و تمیز کردن منظم صورت) باعث می‌شود که اندازه منافذ پوست به حداقل برسد‌، باعث می‌شود آن‌ها کوچک‌تر به نظر برسند و چهره شما را نرم تر کند.

آرایش کردن بیشتر برابر است با سموم بیشتر
هر چه از آرایش بیشتری استفاده کنیم، سموم بیشتری را بر روی صورت خود قرار می‌دهیم. لازم نیست به تمام مواد ناخالصی که بر روی برس‌های آرایشی ایجاد می‌شود، اشاره کنیم. همه این میکروب ها نه تنها منافذ پوست را مسدود می‌کنند، بلکه باعث التهاب نیز می‌شوند، که منجر به شکستگی بیشتر پوست شده و در نهایت ناامید می‌شویم و سعی می‌کنیم بیش‌تر آرایش کنیم. دکتر ایزاز احمد، متخصص پوست و مو گفت: آرایش عامل اصلی بروز آکنه یا مشکلات پوستی در بیش از ۳۰ درصد از بیماران خانم من است.
به طور خلاصه، آرایش کمتر به معنای جوش‌های کمتر است، که به جلوگیری از این چرخه کمک می‌کند.

عفونت چشم کمتر با آرایش کمتر
ریمل مژه و ابرو کاری بیش از این که مژگان شما را طولانی‌تر به نظر برسانند انجام خواهد داد. متأسفانه، بیشتر لوازم آرایش چشم حاوی مواد نگهدارنده‌ای است که می‌تواند باعث آسیب به چشم و همچنین سایر آلرژی‌های چشم که با علائم ناراحت کننده‌ای مانند قرمزی، تورم، خشکی و خارش همراه است. میکروب‌ها نیز با به اشتراک گذاشتن مواد آرایشی می‌توانند پخش شوند.

مدادهای چشم و بندهای ریمل مژه و ابرو ما نیز می توانند آسیب‌های جدی‌ای را وارد کنند. به گفته Vision Source Eye Care ، یکی از جدی‌ترین صدماتی که می‌تواند در اثر آرایش چشم ایجاد شود، آسیب به قرنیه شما است. ممکن است هنگام استفاده از آرایش با استفاده از ریمل یا خط چشم خود، قرنیه را خراش دهید. آسیب‌های جدی حتی می توانند منجر به ساییدگی قرنیه شود.

خداحافظی از خشکی پوست
آرایش با روند نوسازی سلول‌های طبیعی پوست ما تداخل دارد، که می تواند باعث خراب شدن پوست شود؛ خصوصاً در آن شب‌هایی که ما خیلی خسته هستیم تا آرایش را از روی صورت خود پاک کنیم. دکتر راشل نظریان، متخصص پوست، به ماری کلر گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که بعد از این موضوع رخ می‌دهد جمع شدن سلول‌های مرده و ایجاد خشکی پوست است.

نداشتن آرایش به معنای وجود مواد مغذی در چهره نیست. بلکه به ما چهره‌ای می‌دهد که طبیعتاً پر جنب و جوش‌تر بوده و دارای آبرسانی بهتری است.

آرایش کمتر همراه با واکنش آلرژیک
پارابن ها، سولفات‌ها و فلزات همه چیزهایی هستند که می‌توان در محصولات آرایش و مراقبت از پوست روزمره یافت. متأسفانه، آن‌ها همچنین بخشی از ۳،۷۰۰ ماده شناخته شده برای ایجاد آلرژی در پوست هستند.
کری لیندزی، متخصص زیبایی، به بوستل گفت آلرژی‌های آرایش اغلب به عنوان یک سوزش پوستی به نام درماتیت تماسی ظاهر می‌شوند.

درماتیت تماسی می‌تواند به صورت لکه‌های خشک و قرمز روی پوست ظاهر شود، یا با شدت بیشتر التهاب به صورت کهیر یا لکه‌های بزرگ یا خشک وجود داشته باشد. او از شما می‌خواهد که استفاده از هر محصولی که باعث واکنش پوست شما به این روش شود، قطع کنید.

 

چین و چروک را کاهش می‌دهد
دکتر رابین ایوانز، متخصص پوست می‌گوید: اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، همان آرایشی که برای پوشاندن چین و چروک و لکه‌های پوستی استفاده می‌کنید، باعث بدتر شدن آن‌ها می‌شود.
شما را در برابر خورشید آسیب‌پذیر می‌کند.

گرچه چهره بدون آرایش مزایایی دارد، آرایش همیشه مضر نیست. برای برخی از خانم‌ها، SPF موجود در پایه آرایش آن‌ها تنها منبع محافظت از آفتاب است که روی صورت خود استفاده می‌کنند. در آن حالت، دکتر فاین فری گفت که نداشتن آرایش ممکن است خطر آسیب دیدن آفتاب را افزایش دهد.

با این حال، او اضافه می‌کند که بیشتر خانم‌ها آرایش خود را به اندازه کافی ضخیم و یا مکرر به کار نمی‌برند تا بتوانند پوشش کامل SPF را دریافت کنند. بنابراین چه با آرایش و چه بدون آرایش هر کس باید روزانه از یک مرطوب کننده اضافی ضد آفتاب استفاده کند تا اثرات مضر خورشید برای پوست را از بین ببرد.

حس تجدید اعتماد به نفس با ترک آرایش!
فرای به بیمارانش می‌گوید آرایش در واقع نسبتاً بی‌طرف است. فایده یا عدم فایده آرایش کردن بیش‌تر روانشناختی است تا فیزیولوژیکی. به عنوان یک جامعه، به خانم‌ها گفته می‌شود که به آرایش، پرکننده یا بوتاکس احتیاج دارند و علائم پیری چیز بدی است. بنابراین به جای اینکه به آینه نگاه کنیم و خودمان را ببینیم، اکثر ما در آینه نگاه می‌کنیم و اشکالات خود را می‌بینیم. اما توانمندسازی ناشی از این است که بتوانیم در آینه نگاه کنیم و زیبایی را در صورت بدون آرایش خود ببینیم.

خواب بیشتر برابر با فواید آن است
یک خانم هر روز ۵۵ دقیقه را با نگاه کردن به چهره خود در آینه سپری می‌کند. شاید زیاد به نظر نرسد، اما کم کردن آرایش به معنای آن است که شما می‌توانید هر روز نیم ساعت اضافی بخوابید. حتی اگر شب قبل لباس خود را انتخاب کنید، می‌توانید بیشتر بخوابید. وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می‌کند بزرگسالان بالای ۱۸ سال، هفت تا هشت ساعت خواب در شب داشته باشند. هرچه این مقدار کمتر باشد، می‌تواند بر سلامتی و ظاهر شما تأثیر منفی بگذارد.

افرادی که از کمبود خواب رنج می برند، اغلب در حل مشکل، تصمیم گیری و مقابله با تغییر مشکل دارند و همچنین در معرض خطر بیشتری برای افسردگی و سایر مشکلات سلامتی قرار دارند. علاوه بر این، کمبود خواب می‌تواند روی پوست و حتی چهره شما تأثیر بگذارد. اگر غالباً فکر می‌کنید که به خواب بیشتری نیاز دارید، اکنون انگیزه خاصی نیز دارید!

پوست شما جوان تر خواهد ماند
بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای جوان‌تر به نظر رسیدن آرایش نیاز به آرایش دارند، اما شما در واقع ممکن است با تلاش برای پوشاندن این چین و چروک‌ها پوست خود را دچار پیری زودرس کنید. پوست اطراف چشم شما بسیار حساس است، بنابراین در استفاده از آرایش یا هر نوع محصولات دیگر صورت باید مراقب باشید.

باکتری های کمتری روی صورت خود خواهید داشت
این باکتری‌ها در همه جا وجود دارند، اما تفاوت بزرگی در دانستن اینکه در زیر صندلی توالت شما کمین است یا به عمد پاشیدن آن‌ها در تمام صورت شما وجود دارد. این تقریباً همان کاری است که شما هر زمان که برس آرایش به پوست شما برخورد می‌کند، انجام می دهید.

خطر آرایش شما در حمل این عوامل بیماری‌زا باعث افزایش سن پوست شما می شود. ویروس‌هایی مانند تبخال سیرپلکس یا آنفولانزا می‌توانند برای هفته‌ها روی رژ لب زنده بمانند.

ممکن است سرطان بگیرید!
این احتمال وجود دارد که این عمل باعث سرطان شود. لورنزو کوهن، استاد مرکز سرطان آندرسون، دانشگاه تگزاس، در مطلبی در وب سایت این مرکز گفت: نگرانی‌ای در مورد محصولات زیبایی وجود دارد که حاوی مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز (EDC) هستند.

این مواد شیمیایی ممکن است با سیستم هورمونی شما تداخل داشته باشند. در حالی که ارتباط مستقیمی بین EDC و سرطان هنوز قطعی نیست، اما برخی از سرطان‌ها از نظر هورمونی هدایت می‌‎شوند.

بانک اطلاعات آرایشی و بهداشتی Deep EWG به شما امکان می‌دهد تا ده‌ها هزار محصول زیبایی را جستجو کنید تا امنیت آن‌ها را ارزیابی کنید.

خداحافظی با آرایش یعنی خداحافظی با سردرد
اگر میگرن مکرر دارید، منبع درد شما می‌تواند آرایش شما باشد. آرایش حتی ممکن است حملات آسم را به همراه داشته باشد. دکتر فرانک لیپمن به بیردی گفت: عطر اغلب می‌تواند جزء پنج آلرژن شناخته شده باشد.
اگر از این واکنش های آلرژیک رنج می‌برید و هنوز می‌خواهید آرایش کنید، لزوماً به دنبال کالاهایی نیستید که عطر و طعم ندارند

دکتر لیپمن اظهار داشت که این موضوع مربوط به بوی محصول نیست بلکه در مورد مواد شیمیایی اضافه شده به مواد آرایشی برای ایجاد بو است. وی گفت: برچسب عطر باید لیستی از مواد تشکیل دهنده موجود را دنبال کند. به دنبال محصولی باشید که به جای عطر از روغن‌های اساسی استفاده کند.

ترک اعتیاد به آرایش می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سایر نقاط بدن داشته باشد. در حقیقت، دکتر احمد توضیح می‌دهد که مواد سرطان زای موجود در رژ لب و سایه چشم می‌توانند در واقع خطراتی را برای شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا، ناهنجاری‌های رفتاری و حتی میزان باروری افزایش دهد./م

آخرین خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار