عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از اختصاص 250 میلیون تومان از اعتبارات ماده 180 برای اجرای طرح آبخیزداری در روستای نوده انقلاب خوشاب خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 30 August 2015
محمدرضا محسنی‌ثانی در حاشیه بازدید از روستاهای نصرآباد، حجت‌آباد، نوده انقلاب، چاهک، نودهان و دیواندر با اشاره به اختصاص 250 میلیون تومان از اعتبارات ماده 180 برای اجرای طرح آبخیزداری در روستای نوده انقلاب خوشاب گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه وضعیت آب آشامیدنی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل حل شده و بالغ بر 300 میلیون تومان از اعتبارات ماده 180 به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ضروری در این منطقه اجرای بند خاکی برای اجرای طرح آبخیزداری است، تصریح کرد: از مجموع اعتبارات ماده 180 اختصاص یافته به شهرستان خوشاب بیش از 550 میلیون تومان به این منطقه اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به جدول زمان‌بندی گازرسانی به روستاهای شهرستان خوشاب خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای پروژه گازرسانی به 11 روستای منطقه در دستور کار قرار گرفته است که در مدت 14 ماه آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال گاز به 16 روستای دیگر منطقه در فاز دوم صورت می‌گیرد، یادآور شد: یکی از مشکلات در منطقه دوری روستا از خط انتقال گاز بود که با اجرای پروژه خط انتقال گاز 30 اینچ از سبزوار به جوین و جغتای این مشکل نیز در این منطقه حل می‌شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به مشکلات موجود طرح هادی روستای نوده انقلاب خوشاب ادامه داد: فاز نخست این طرح در منطقه اجرا شده که به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است و با توجه به اجرای پروژه خط انتقال گاز و کانال کشی‌هایی که در آینده برای اجرای شبکه‌های خانگی صورت می‌گیرد، روند اجرایی طرح هادی را همزمان با اجرای شبکه انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مشکلات آبی و بروز خشکسالی‌ها در سطح منطقه خوشاب اضافه کرد: یکی از روستاهای درگیر این مسئله نصرآباد در این منطقه است که قنوات آن آسیب جدی دیده و با مکاتباتی که برای احیای قنوات این منطقه و دیگر قنوات در این شهرستان صورت گرفته است پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

محسنی‌ثانی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس ورزشی در منطقه نوده انقلاب خوشاب خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توان در راستای ایجاد اشتغال در روستاها آن را در دستور کار قرار داد احداث و توسعه این کارگاه‌هاست که اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه وارد شوند می‌توانیم با اختصاص زمین رایگان و ارائه تسهیلات به سمت ایجاد شهرک‌های کوچک صنعتی در روستاها برویم.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری دولت در زمینه ارائه خدمات به شهرها و روستاها گفت: در حال حاضر میزان درآمدهای نفتی دولت کاهش یافته است که این مسئله سبب شده تا مشکلاتی در زمینه تامین اعتبارات پیش آید؛ امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته بتوانیم این مشکل درآمدی را حل کنیم و سرعت اجرای پروژه‌ها را از حالت لاک‌پشتی خارج کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار