مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: صدور پروانه استاندار در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه 56 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 31 August 2015

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: صدور پروانه استاندار در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه 56 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا؛سید سعید میرنظامی مدنی افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد یکی از اصلی ترین وظایف حاکمیتی این اداره کل بوده که از فرآیندی دقیق و طولانی برخوردار است.

وی اضافه کرد: به این منظور پس از تشکیل پرونده واحد تولیدی و تکمیل مستندات مربوطه اقدام به نمونه برداری و بازرسی از این واحد می شود.

وی تاکید کرد: در صورت فراهم بودن شرایطی همچون حضور مدیر کنترل کیفیت ذیصلاح، تکمیل بودن آزمایشگاه کنترل کیفیت، قبول بودن نتایج آزمون ها و مورد پذیرش بودن بازرسی ها کمیته علائم برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشکیل شده و در صورت موافقت اعضا، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول مود نظر صادر خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تعداد پروانه های کاربرد علامت استاندارد صادر شده از هفته دولت سال گذشته تاکنون 97 فقره است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 56 درصدی برخوردار است.

میرنظامی افزود: پس از صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، نظارت و پایش این اداره کل بر روی واحدهای زیرپوشش و محصولات آنها استمرار دارد.

وی اضافه کرد: بازرسان استاندارد ضمن مراجعه سرزده، اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدی و نمونه برداری از محصولات آنها می کنند و در صورت قبول بودن شرایط و نمونه ها، در موعد انقضای اعتبار پروانه، نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام خواهد شد.

وی گفت: تعداد پروانه های کاربرد علامت استاندارد تمدید شده در یکسال گذشته به 306 فقره رسیده است.

341 واحد تولیدی در همدان مشمول استاندارد اجباری هستند که از این تعداد 239 واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار