مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام؛
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در خصوص بازگشایی مدارس گفت : بازگشایی مدارس به معنای آغاز فعالیت رسمی آموزش دانش آموزان نیست و مدارس نمی توانند دانش آموزان را برای حضور در کلاس های درس مجبور کنند .
کد خبر: ۸۴۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 10 May 2020

 

امروز وزیر آموزش وپرورش در سخنانی از بازگشایی محدود مدارس در سطح کشور خبر داد ،این خبر از سوی برخی دانش آموزان واولیاء به گونه ای تفسیر شد که مدارس به سبک پیش از کرونا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد ،ازسویی این موضوع نگرانی خانواده ها را درپی داشته است.

این در حالیست بازگشایی مدارس به این معنایی که برخی برداشت کرده اند نبوده وهیچگونه اجباری در این خصوص متوجه دانش اموزان برای حضور در مدارس نخواهد کرد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ برای روشن شدن موضوع گفتگویی را با مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام انجام دادیم که بتوانیم به واقعیت طرح بازگشایی مدارس دست یافته ودانش آموزان و اولیا آنان را در جریان این امر قرار دهیم .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در خصوص بازگشایی مدارس گفت : بازگشایی مدارس به معنای آغاز فعالیت رسمی آموزش دانش آموزان نیست و مدارس نمی توانند دانش آموزان را برای حضور در کلاس های درس مجبور کنند .

رضا زینی وند مقدم با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص مخاطرات بازگشایی مدارس تصریح کرد : بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش وپرورش ،بازگشایی محدود مدارس در راستای رفع مشکل دانش آموزانی است که ابزار لازم برای حضور در کلاس های مجازی را در اختیار نداشته اند .

وی افزود : بر همین اساس به مدارس ابلاغ شده تا در ساعتی مشخص بتوانند مشکل تحصیل دانش آموزان جا مانده از کلاس های مجازی را مرتفع نمایند ،البته حضور در این کلاس های کالا اختیاری و با رضایت اولیاء امکانپذیر است .

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام ادامه داد ؛ به دلیل بروز بحران کرونا آموزش تحصیلی بر بستر فضای مجازی دنبال شد ،در این بین دانش آموزانی وجود دارد که از امکانات لازم برای حضور در کلاس های مجازی محروم بوده اند ،فرصت بازگشایی محدود مدارس در ساعتی مشخص برای کمک به تدریس 20درصد باقی مانده دروس این دست از دانش آموزان فراهم شده است .

وی بیان داشت : اولیاء محترم دانش آموزان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند که فرصت بازگشایی محدود کلاس های درس برای دانش آموزانی است که فرصت و امکانات حضور در کلاس های مجازی را نداشته اند و حضور این دست از دانش آموزان با رعایت اصول بهداشتی وپروتکل های تعیین شده براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود .

زینی وند مقدم در پایان با تاکید به اختیاری بودن بازگشایی محدود مدارس خاطر نشان کرد :مدیران مدارس به نحوی برنامه ریزی خواهند کرد که در زمانی مشخص این دانش آموزان بتوانند با اراده واختیار در کلاس حاضر شده واز این فرصت برای اتمام دروس باقی مانده بهره بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار