سیدنصرت‌الله میرمعینی با بیان اینکه عدم فعالیت در خانه باعث می‌شوند افکار منفی و مزاحم به سراغ انسان بیاید و همین افکار، احساسات افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ارتباط آن‌ها را با خانواده دچار اختلال می‌کند، افزود: یکجانشینی احساس پوچی و بی معنایی را در انسان به وجود می‌آورد و باعث افسردگی و ناامیدی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود کسانی که در منزل هستند حتماً مطالعه و ورزش را فراموش نکنند تا افکار آن‌ها به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شود.
کد خبر: ۸۴۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 09 May 2020
یک کارشناس‌ارشد روانشناسی عدم مهارت برقراری گفت‌وگوی مسالمت آمیز را علت افزایش خشونت‌های خانگی در ایام قرنطینه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، میرمعینی با اشاره به افزایش تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری به مراکز مشاوره در ایام قرنطینه اظهار کرد: تحمل خانه نشینی برای مردان بسیار سخت است، آن‌ها از لحاظ روانی احتیاج به تحرک و فعالیت دارند. یکجانشینی با روحیه آقایان سازگار نیست و از آنجایی که این افراد توانایی برقراری مهارت‌های ارتباطی را ندارند، دچار بی حوصلگی می‌شوند. این مشکل در خانم‌ها کمتر است چراکه آن‌ها می‌توانند زودتر به شرایط و محیط عادت کنند و دیرتر دچار خشم می‌شوند.

وی با بیان اینکه عدم فعالیت در خانه باعث می‌شوند افکار منفی و مزاحم به سراغ انسان بیاید و همین افکار، احساسات افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ارتباط آن‌ها را با خانواده دچار اختلال می‌کند، افزود: یکجانشینی احساس پوچی و بی معنایی را در انسان به وجود می‌آورد و باعث افسردگی و ناامیدی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود کسانی که در منزل هستند حتماً مطالعه و ورزش را فراموش نکنند تا افکار آن‌ها به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شود.

این روانشناس تصریح کرد: برخورد انسان‌ها در مقایسه با حوادث و اتفاقات پیش آمده با هم متفاوت است؛ افرادی که از یک شخصیت مستحکم و اعتماد به نفس بالا برخوردارند و در مواجهه با مسائل منطقی برخورد می‌کنند، در مقایسه با افرادی که احساسات خود را در تصمیماتشان دخیل می‌کنند، کمتر دچار خشم و عصبانیت می‌شوند و راحت‌تر می‌توانند خود را با شرایط موجود وفق دهند.

میرمعینی با تأکید بر تأثیر مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از شیوع کروناویروس بر روابط خانوادگی خاطرنشان کرد: محرومیت، یکی از عوامل خشم است. اگر شخصی نتواند نیاز‌های اساسی یا فیزیولوژیک خود را تأمین کند، دچار خشم و عصبانیت می‌شود.

این روانشناس در رابطه با راهکار‌های کنترل خشونت بیان کرد: یادگیری مهارت‌های ارتباطی مانند همدلی، احترام، مشارکت، مسئولیت پذیری و احساس رضایت از گفت و گو از مهمترین عوامل کنترل خشونت هستند، این فاکتور‌ها باید به مردم آموزش داده شود تا سبک زندگی آن‌ها تغییر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار