رئیس شوراهای حل اختلاف و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ؛
رئیس شوراهای حل اختلاف و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: بیش از 7 هزار معادل 35 درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان توسط دبیران و اعضا شورا منجر به صلح شده است.
کد خبر: ۸۴۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 08 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛امیر حسین آذرمنش گفت: سال گذشته مجموعا تعداد ۳۱۸۴۰ فقره پرونده حقوقی و کیفری به شوراهای حل اختلاف استان ایلام  وارد شد که از این تعداد پرونده ۳۱۲۵۲ فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: هم اکنون  تعداد ۱۹۸۶ فقره موجودی و مانده شوراهای حل اختلاف استان ایلام است. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: تعداد ۷۳۷۲ فقره پرونده شوراها حل اختلاف استان ایلام توسط اعضا و دبیران شورا منجر به صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین طرفین شده که تقریبا معادل ۳۵ درصد از پرونده‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین شوراهای حل اختلاف استان ۲۲۵۸۱ فقره از پرونده‌ها را به صورت حکمی مورد رسیدگی قرار داده که از این تعداد پرونده تنها ۹۴۴ فقره از آنها معادل ۴ درصد از کل آرا مورد تجدید نظر خواهی قرار گرفته که تنها حدود ۷۵ فقره از آرا صادر نقض شده است که این خود بیانگر اتقان آرا در شوراهای حل اختلاف استان است.
 
وی تصریح کرد: تعداد هفت فقره پرونده مهم با موضوع قتل در شوراهای حل اختلاف استان و هیات صلح استان منجر به سازش شده و این آمار در سطح کشور در ردیف اول کشوری قرار گرفته است.

آذرمنش در پایان، از تمامی اعضا و دبیران شورا و هیات صلح استان که در این راستا نسبت به توسعه فرهنگ اصلاح ذات‌البین طرفین اقدام می‌کنند قدردانی کرد./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار