حال با گذشت یک ماه از انتشار این خبر شاهد اعتراض شهروندان وکسبه از عملکرد شهرداری وشورای شهر و عدم تکریم ارباب رجوع از سوی شهردار این شهرهستیم که کسبه دهلران خواستار ورود مسئولان استانی ، فرماندار ودادستان شهر به این موضوع شده اند .
کد خبر: ۸۴۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 03 May 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور :: ماه گذشته مطلبی در خصوص اعضای شورای شهر دهلران وشهرداری ومشکلات آن با تیتر از " غیبت مستمر اعضای شورای شهر دهلران در جلسات"تا " خاموش بودن تلفن شهردار در شرایط بحرانی،کرونایی ،منتشر شد.

حال با گذشت یک ماه از انتشار این خبر شاهد اعتراض شهروندان وکسبه از عملکرد شهرداری وشورای شهر و عدم تکریم ارباب رجوع از سوی شهردار این شهرهستیم که کسبه دهلران خواستار ورود مسئولان استانی ، فرماندار ودادستان شهر به این موضوع شده اند .

موضوع ازاین قرار است که گویا شهردار دهلران با واگذاری 5 ساله یکی از درب های اصلی و ورودی پاساژبزرگ سعدی که متعلق به شهرداری است به شخصی مشخص برای ساخت مغازه بدون تغییر کار بری موافقت کرده است .کسبه این پاساژ با تجمع مانع ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر قانونی درب ورودی شده اند به طوری که شخص و اشخاصی در زمان تعطیلی پاساژ اقدام به تهدید نگهبان این پاساژ کرده اند که با شکستن درب اقدام به تغییرکاربری خواهند کرد !

حال برای بررسی بیشتر موضوع گفتگویی با کسبه این پاساژ داشته ایم.

یکی از کسبه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : متاسفانه امروز علی رغم مراجعه به شورای شهر و هماهنگی با شهردار برای پیگیری موضوع شاهد عدم پذیرش جمع کوچکی از کسبه از سوی شهردار بودیم.

محمد کریم خدا مرادی گفت : چندین سال در حال کسب روزی و تامین معیشت خانواده خود در این پاساژهستیم که طی روزهای گذشته شاهد حضور شخصی برای مسدود کردن درب اصلی پاساژ بودیم که کسبه مانع شدند.

وی گفت : متاسفانه شهرداری بدون اطلاع قبلی اقدام به اجاره درب ورودی به شخصی کرده که همه کسبه از اقدام شهرداری در خصوص اجاره دادن ومسدود کردند درب اصلی شوکه شده اند که چطور درب ورودی یک پاساژ را مسدود وبا تغییر کاربری موافقت شده است.

این شهروند دهلرانی گفت : این مکانی که شهردار به این شخص واگذار کرده یکی از سریع ترین مکان ها برای خروج مردم در مواقع اضطراری آتش سوزی وزلزله در این پاساژ است.

خدا مرادی بیان داشت : صدای مظلومیت کسبه در این پاساژ را به گوش مسئولان برسانید چرا که مراجعه مکرر کسبه به شهرداری وشورای اسلامی شهر بی نتیجه بوده است.

این شهروند گفت : متاسفانه علی رغم تماس رئیس شورای شهر با شهردار برای ملاقات، شاهد عدم تکریم جمعی از کسبه که همگی دارای محاسن سپید بودند از سوی شهردار دهلران بودیم که این اقدام ناشی از عدم نظارت شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم است.

انتقاد شهروندان از شهردار واعضای شورای شهر دهلران / در شورای اسلامی شهر وشهرداری چه می گذرد

یکی دیگر از کسبه این پاساژ اظهار داشت : تصمیم شهرداری برای تغیر کاربری درب اصلی سوال بر انگیز است.

مختار اخزری گفت : حدود 25سال در این پاساژ مشغول کسب و کار می باشم واقدام شهرداری برای تبدیل کردن یکی از درب های اصلی پاساژ به مغازه آن هم توسط خود شخص غیر قابل باور است واین اقدام شهردار باعث رو در رویی شهروندان با این مسئول  شده است !

این شهروند افزود : تغییر کاربری و مسدود کردن درب اصلی این پاساژ زنگ خطری برای جان شهروندان در حوادث احتمالی آتش سوزی و....است.

اخزری اظهار داشت : در معماری این پاساژ سه درب در سه نقطه مشخص شده است وسوال اینجاست که شهرداری بر اساس کدام ملاک ومعیار مهندسی خواستارتغییر کاربری و مسدود شدن درب اصلی این پاساژ و واگذاری آن به شخص خاصی کرده است. !

این شهروند گفت : امروز شخصی که محل را از شهرداری اجاره کرده است برای ساخت وساز مراجعه کرد که کسبه شاغل در این پاساژ با تجمع وتحصن مانع تغییر کاربری و مسدود شدن درب اصلی شدند.

اخزری گفت : جمعی از بزرگان وریش سفیدان پاساژ به شورای اسلامی شهر ، فرمانداری وشهرداری مراجعه کردند که متاسفانه شهردار از تکریم آنها خود داری کرد که این خود توهین به کسبه وریش سفیدانی است که به شهرداری مراجعه کرده بودند.

این کاسب پاساژشهرداری گفت : انتظار است مسئولان استانی وفرماندار موضوع را پیگیری واز تغییرکاربری وپلمب کردن درب اصلی این پاساژ خود داری کنند .

یکی دیگر از کسبه این پاساژ گفت : متاسفانه برای پیگیری موضوع به شورای شهر مراجعه کردیم که یکی از اعضا عنوان کردند شهردار صلاحیت هرکاری را دارد.

علی اخزری گفت : انتظار داریم استاندار ، دادستان وفرماندار به موضوع ورود کنند ومانع تغییر کاربری درب اصلی این پاساژ شوند.

وی گفت : با هماهنگی که رئیس شورای اسلامی شهر با شهردار داشت ما برای پیگیری موضع به شهرداری مراجعه کردیم که متاسفانه بعد از کلی معطلی شهردار از تکریم ما خودداری کردند.

لازم به ذکر است بسیاری از کسبه برای مصاحبه اعلام آمادگی کردند که به خاطر طولانی نشدن گفتگو ،مصاحبه تنها با چند نفر به نمایندگی  صورت گرفت وکسبه این پاساژ خواستار بررسی موضوع از سوی سازمان های نظارتی و مسئولان قضایی وفرماندار شهرستان دهلران شدند ./م

انتقاد شهروندان از شهردار واعضای شورای شهر دهلران / در شورای اسلامی شهر وشهرداری چه می گذرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار