کد خبر: ۸۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 28 August 2015

رشت - ایرنا - معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افتتاح و آغاز به کار یک کارگاه قالی بافی در شهرستان سیاهکل، همزمان با هفته دولت خبر داد.
[یک کارگاه قالی بافی در سیاهکل آغاز بکار کرد]

مجید زیرک عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این کارگاه قالی بافی در مکانی به مساحت 60 مترمربع و با سرمایه گذاری 800 میلیون ریال با ایجاد اشتغال برای 10 نفر احداث شده است.
وی تصریح کرد : این کارگاه مجهز به چهار دار قالیبافی برای بافت فرش های شش متری است.
زیرک همچنین از سرمایه گذاری این تولیدکننده فرش برای راه اندازی کارگاه دیگری به مساحت 320 مترمربع در شهرستان سیاهکل خبر داد و افزود : این کارگاه نیز با سرمایه گذاری شخصی سه هزار و 500 میلیون ریالی در حال تجهیز است و در صورت اخذ تسهیلات بانکی برای اتمام مراحل تجهیز، با ایجاد اشتغال برای 50 نفر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد کارگاه های قالی بافی متمرکز و غیر متمرکز در شهرستان سیاهکل را چهار کارگاه عنوان و خاطر نشان کرد : این شهرستان دارای 365 بافنده فرش دستباف است که 269 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
13 هزار و 396 نفر بافنده فرش دستباف در استان گیلان در حال فعالیت اند که 9 هزار و 517 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.
شهرستان سیاهکل در 55 شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار