شهید کلبادی‌نژاد به‌عنوان شهید شاخص کارمند مازندران معرفی شد و بعد از گذشت 30 سال از فعالیتش در این سمت گزارش عملکردش روی میز رسانه‌ها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 28 August 2015

در سال 1331 در شهرستان گلوگاه به‌دنیا آمد، پدرش اصغر، نامش را عبدالرضا نهاد.
با تلاش فراوان توانست در سال 1354 به استخدام وزارت کشور در بیاید ولی دل در گرو انقلاب اسلامی و امام راحل داشت، برای فعالیت در این نهاد دولتی طاغوت از نماینده امام خمینی (ره) اجازه فعالیت گرفت ولی دل در گرو امام و انقلاب اسلامی ایران داشت.
در دروان انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در شهر گلوگاه و استان مازندران برای مبارزه با رژیم ستم‌شاهی محسوب می‌شد و زمینه فعالیت حزب جمهوری اسلامی را در شهر گلوگاه فراهم کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پای کار بود و به مجاهدت خویش برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب مشغول خدمت بود؛ ارتباط بسیار نزدیکی با شهید بهشتی داشت.
تلاش‌ها و اقدامات شهید کلبادی‌نژاد برای انقلاب اسلامی مورد توجه مسئولان وقت قرار گرفت و در سال 61 به‌عنوان معاون فرماندار بندرترکمن مشغول فعالیت شد با حضور در این شهر دفتر حزب جمهوری را در این شهر راه‌اندازی کرد.
شهید کلبادی‌نژاد محوریت‌های گلوگاه را به دلیل زندگی در این شهر درک کرده بود، دل درگروه ساخت این شهر داشت، با وجود فعالیت در سمت معاون فرمانداری گلوگاه مسئولیت در شهرداری گلوگاه را پذیرفت.
با وجود محرومیت گلوگاه پذیرفت که در شهر خودش فعالیت عمرانی داشته باشد و در سال 62 در این شهر کار عمرانی خویش را شروع کرد.
 در مدت هفت ماهه در این شهر نظم و نسخ خاصی در بین کارکنان این شهرداری ایجاد کرد و برای فعالیت خویش و کارکنان برنامه مدونی تعریف کرد.
با وجود مشکلات اعتباری که در دوران جنگ تحمیلی وجود داشت، اقدام به خرید یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی 1921 و یک دستگاه لودر برای شهرداری گلوگاه کرد.
خرید یک دستگاه ماشین کمپرسی خاور، خرید یک دستگاه تریلی، خرید دو دستگاه بیل میکانیکی، احداث انبار و گاراژ وسیع شهرداری، احداث سیل‌بند در زمین فوتبال گلوگاه، تعمیر و ترمیم منبع آب لیلم و عابدین‌کوه، احداث سیل‌بند در نظام‌محله، توسعه شبکه لوله شهر، شن‌ریزی خیابان‌های شهر، انجام بخشی از مخابرات گلوگاه، اقدام به فروش و واگذاری زمین موسسه تعاونی شهید بهشتی و خرید زمین معدن ماسه در گلوگاه از دیگر  اقداماتی بود که این شهید بزرگوار در کارنامه خویش داشت.
با توجه به فعالیت چشم‌گیرانه این شهید در این شهر محروم کارشکنی برای انتقال وی از این شهر در دستور کار افراد مخالف وی قرار گرفت و با تلاش‌های انجام شده زمینه انتقال وی به استانداری وقت استان را فراهم کردند.
در استانداری نیز پست سیاسی و دریافت گزارش از وضعیت سیاسی و اقتصادی استان را برعهده داشت.
در این کار هم بسیار موفق عمل کرد ولی گزارشات وی چندان مورد استقبال مسئولان وقت قرار نگرفت، به همین دلیل احساس کرد که حضورش در استانداری چندان اثرگذار نیست بنای حضور در جبهه را در پیش گرفت.
مسئولان وقت استانداری با بررسی رزومه کاری شهید کلبادی‌نژاد را فردی اثرگذار دیدند، به همین دلیل فعالیت در شهرداری بلده نور را به وی پیشنهاد دادند که مورد موافقت وی قرار نگرفت.
شهید کلبادی‌نژاد حضور در جبهه را به فعالیت در شهرداری و وزارت کشور ترجیح داد و راهی منطقه جنگی جنوب کشور حضور یافت.
حدود یک سال در جبهه راه مبارزه با دشمن را در پیش گرفت، در سال 64 در منطقه عملیاتی فاو مورد اصابت گلوله ترکش قرار گرفت و عاشقانه در راه اسلام جان باخت.
اقدامات این شهید با وجودی اینکه در شهر گلوگاه و در بین اهالی محل مورد توجه قرار گرفته بود و به اذعان مائده کلبادی‌نژاد دختری که در زمان شهادت پدر تنها هفت ماه بیشتر نداشت، چندان مورد توجه مسئولان وقت قرار نگرفت.

* گلایه دختر شهید

مائده کلبادی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پدرم را ندیدم، ولی یاد و نام پدر در کوچه پس کوچه‌های شهر گلوگاه کسانی که او را می‌شناسند در دلم غوغا می‌کند.
وی بیان کرد: پرکار بودن پدرم مورد توجه اهالی محل است، از اینکه این فرد پرتلاش که همه وقت خویش را وقف انقلاب اسلامی ایران کرده، این‌طور در گمنامی به‌سر می‌برد سخت‌مان بود.
این دختر شهید اضافه کرد: این اقدام بسیج کارمندان که زمینه‌ای ایجاد کرد که یاد و نام پدرم بار دیگر بر زبان‌ها جاری شود و یادمان پدر شهیدم در بین مردم و رسانه‌ها مطرح شود قابل تقدیر است.
بسیج کارمندان مازندران با توجه به شاخص‌های که برای معرفی شهدای شاخص سال استان دارد، شهید عبدالرضا کلبادی‌نژاد را به‌عنوان شهید شاخص استان مازندران معرفی کرد.
نقل از فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار